Objeye tutup çekip itip başka yöne sürüklemek için uğraşıyorum.Animasyonlar tam tek sorunum obje karakterle beraber hareket etmiyor.Objeyi karaktere nasıl bağlayabilirim?El soketine bu objeyi eklesem işe yararmı?
furkanxdgs4' Alıntı:Karakterin neresine bağlanmasını istiyorsan iskelet üzerinden orada soket açıp karakterin BP'sinden Attach Actor To Component nodunun hedefini nesne, In Parent'ını Mesh, soket adına da bağlayacağın soketi yazarsan soket kısmına bağlanır ve karakter hareket ettikçe o da hareket eder. Lakin soketi ilk olarak açtıktan sonra Sokete ters tıklayıp Add Preview Mesh menüsünden tahtayı ekleyip eğer eline bağlanırsa nasıl duracağını ayarlamalısınız.
Nasıl yani? Yani benim dediğim yöntem daha gerçekçi sonuçta elinde tutarsa eli hareket ettiğinde o da elinde hareket ettiği şekilde hareket edecek. Yoksa ele oturmaz ve düz bir şekilde bulunduğu yeri değiştirir. Eğer sen de düz yani hiç hareket etmeden bulunduğu yeri değiştirmesini istiyorsan ama gerçeğe uygun hareket etsin istiyorsan konum değiştirirkenki animasyonu da yapıp animasyon bittiğindeki konumu kaydedip animasyonun bittiği yere bir notify koyup o an set actor location ile konumunu değiştirmesini söyleyebilirsin. Ama bu çok kötü, basit, kullanışsız ve tek seferlik bir sistem olur. Bize tam anlatmak istediğini herhangi bir oyundaki o sahne ile gösterirsen daha iyi anlarız.TornadoTT' Alıntı:furkanxdgs4' Alıntı:Karakterin neresine bağlanmasını istiyorsan iskelet üzerinden orada soket açıp karakterin BP'sinden Attach Actor To Component nodunun hedefini nesne, In Parent'ını Mesh, soket adına da bağlayacağın soketi yazarsan soket kısmına bağlanır ve karakter hareket ettikçe o da hareket eder. Lakin soketi ilk olarak açtıktan sonra Sokete ters tıklayıp Add Preview Mesh menüsünden tahtayı ekleyip eğer eline bağlanırsa nasıl duracağını ayarlamalısınız.
Maalesef o yöntemi denedim fakat karakterin hangi iskeletine bağlasam objede onunla beraber hareket ediyor ben sabit durmasını istiyorum.
furkanxdgs4' Alıntı:Nasıl yani? Yani benim dediğim yöntem daha gerçekçi sonuçta elinde tutarsa eli hareket ettiğinde o da elinde hareket ettiği şekilde hareket edecek. Yoksa ele oturmaz ve düz bir şekilde bulunduğu yeri değiştirir. Eğer sen de düz yani hiç hareket etmeden bulunduğu yeri değiştirmesini istiyorsan ama gerçeğe uygun hareket etsin istiyorsan konum değiştirirkenki animasyonu da yapıp animasyon bittiğindeki konumu kaydedip animasyonun bittiği yere bir notify koyup o an set actor location ile konumunu değiştirmesini söyleyebilirsin. Ama bu çok kötü, basit, kullanışsız ve tek seferlik bir sistem olur. Bize tam anlatmak istediğini herhangi bir oyundaki o sahne ile gösterirsen daha iyi anlarız.TornadoTT' Alıntı:Maalesef o yöntemi denedim fakat karakterin hangi iskeletine bağlasam objede onunla beraber hareket ediyor ben sabit durmasını istiyorum.
hydrogenx' Alıntı:Doğruda karaktere attach edersen çalışması lazım. İskelete veya kemiğe değil doğrudan karaktere. "Attach to Actor" nodunu kullanabilirsin. Attach ettiğin yerde karakterine bağlanır, detach ettiğin yerde de kalır. Level Blueprint içerisinde "Cast to (Karakterin)" noduna bağlarsan çalışması lazım. Benzer bir projeyi bu şekilde yapmıştım.
TornadoTT' Alıntı:Attach ettiğim zaman objenin içine giriyor ve bug oluşuyor kendi kendine uçmaya başlıyor.
hydrogenx' Alıntı:TornadoTT' Alıntı:Attach ettiğim zaman objenin içine giriyor ve bug oluşuyor kendi kendine uçmaya başlıyor.
Ekran görüntüsü atabilir misin blueprint içerisinden?
hydrogenx' Alıntı:"AttachToActor" nodundaki tüm "Rule"lari Keep World'a çevirip dener misin?
hydrogenx' Alıntı:Valla şu sistem bende gayet güzel şekilde çalışıyor. Obje karakterle birlikte hareket ediyor. Her şey olması gerektiği gibi. Başka bir kısımda sorun var sanırım sende. Ya da başka bir yol bulman gerekebilir. Çözüm bulmak adına sahneye normal bir cube atıp karaktere attach etmeyi deneyin. Oluyorsa sorunu itmeye çalıştığınız objede aramak gerekebilir. En azından çemberi daraltmış olursunuz.
Unreal Engine Türkiye topluluğunun çalışmasını sağlamak için isteğe bağlı olarak çerezleri kullanmaktayız.