qPawn

Yeni üye
1 Eyl 2017
5
0
0
Belirtilmemiş
Selam herkese selamlar

FPS karakterin lokasyonu değişince yürüş sesini loop olarak çalmak istiyorum ve karakter durunca sesin durmasını istiyorum. Tek tek w, a, s, d tuşlarını atadım ama iki tuşa birden basınca ses iki kere çalıyor ve çok çirkin bir ses oluşuyor. Klavyenin w, a, s, d girdisini kullanarak veya aktorün lokasyonu değişince ses dosyamı nasıl çalarım.

 
qPawn' Alıntı:
Selam herkese selamlar

FPS karakterin lokasyonu değişince yürüş sesini loop olarak çalmak istiyorum ve karakter durunca sesin durmasını istiyorum. Tek tek w, a, s, d tuşlarını atadım ama iki tuşa birden basınca ses iki kere çalıyor ve çok çirkin bir ses oluşuyor. Klavyenin w, a, s, d girdisini kullanarak veya aktorün lokasyonu değişince ses dosyamı nasıl çalarım.


Merhaba, Animasyon Bildirimleri(Anim Notify) kullanarak yapabilirsiniz.
Bir ornek:
 
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

Fiziksel Varliklar(Physical Assets) kullanarak farkli yuzeylerde(cim, toprak ve camur gibi) cikacak sesler icin yapilan bir ornek:
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim ama anlatamadığım bir yer var ilk videoda karakterin animasyonuna bağlı olarak çalan bir ses var ve ben FPS modunun hazır gelen blueprint ayarlarını kullandım ve gelen modellemeleri sildim (karakterin kolları ve silahı). Şuan fps kamera ve karakterin kapsülü mevcut. Bunlardan yararlanarak animasyon oluşturma imkanın var mı veya sıfırdan maya kullanarak modellediğim bir karakteri animasyonları veya iskelet sistemini (motor üzerinden animasyon yapabiliyorsak) UE4'e nasıl atarım (İngilizce biliyorum eğitim videosu linki atabilirseniz sevinirim)   

Teşekkürler.
 
qPawn' Alıntı:
Yorumunuz için teşekkür ederim ama anlatamadığım bir yer var ilk videoda karakterin animasyonuna bağlı olarak çalan bir ses var ve ben FPS modunun hazır gelen blueprint ayarlarını kullandım ve gelen modellemeleri sildim (karakterin kolları ve silahı). Şuan fps kamera ve karakterin kapsülü mevcut. Bunlardan yararlanarak animasyon oluşturma imkanın var mı veya sıfırdan maya kullanarak modellediğim bir karakteri animasyonları veya iskelet sistemini (motor üzerinden animasyon yapabiliyorsak) UE4'e nasıl atarım (İngilizce biliyorum eğitim videosu linki atabilirseniz sevinirim)   

Teşekkürler.

Donattığınız(rigging), Ciltlediğiniz(skinning) ve Yonttuğunuz(sculpting) olan bir karakteri basitce .fbx dosya formatı ile içeri aktararak UE4 üzerine İskeletsel Ağ(Skeletal Mesh) varlığı oluşturabilirsiniz.
Animasyon blueprintleri ile Evre Makinesi(State Machine), Blendspace(Harmanuzayı), Geçişler(Transition) gibi kavramları öğrenmeniz gereklidir.

Sizin için FPS modunda basitçe adımlar ile ilgili bir ses çıkma anlatımı buldum. Fakat bu size kolay yoldan işinizi sağlasa da animasyon kısmı için öğrenmeniz gereken bir çok kavram var.

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

.fbx dosya uzantılı karakteri aktarmak:

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

Animasyonları öğrenmek için bu izleme listesini 27. videoya kadar izlerseniz animasyonların nasıl evrildiğini çok kolay bir şekilde anlayacaksınız.

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Ben bir programlayıcı olduğum için daha çok var olan iskelet ağın ve işlevlerinin nasıl etkin hale getirilip varsayılan mantıksal süzgeçlerin geçirilmesi konusunda bilgiliyim sana önerebileceğim UDemy üzerinden kursları satın almak olacaktır. 

Eğitim serisi olan benim önerdiğim başlangıç için bu:

https://www.udemy.com/3d-animation-with-blender/

Not: Tarihi geçmiş saçma sapan Maya ve Blender ile çekilmiş eğitim serilerini izlemekten uzak durun. Size hiçbir şey öğretmez.