leonscottkfm

Unreal MVP
31 May 2015
1,411
5
182
63
27
(34) İstanbul Avrupa
store.steampowered.com
Oyunlarda silah doldururken karakter silaha bakar ve kamera da oraya bakar. Yani bir anlığını kamera silaha doğru bakar ve şarjör dolumu gerçekleşir sonra karakter tekrar silahını doğrultur ve kamera açısı düzelir.
Bunu yapmak için Matine falan mı kullanmak gerek ? Smooth bir şekilde bakacak ver geri düzelecek. Bir nevi bir sahne yani bu.
 
Ben olsam PlayerCameraManager kullanırdım ve çeşitli CameraModifier lar ile bu tarz durumları hallederdim. PlayerCameraManager ileri seviye kamera kontrolleri istediğiniz de kullandığınız bir class. CameraModifier da böyle ekstra hareketleri ayarlayabileceğiniz PlayerCameraManager a takılan ekstra bir bileşen.
Ancak daha kolay yapmanın yolu olarak şöyle bir şey olabilir: Baş kısmında ekstra bir joint/bone eklenir. Bu kemik istediğimiz şekilde anime edilebilir. Camera bu joint e attach yapılırsa, ne zaman bu joint anime edilse kemara da ona bağlı olduğu için aynı şekilde kamera animasyonu olmuş olacaktır. Bunun avantajı o joint in animasyonunu istediğiniz şekilde kolayca geliştirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: leonscottkfm
Ben olsam PlayerCameraManager kullanırdım ve çeşitli CameraModifier lar ile bu tarz durumları hallederdim. PlayerCameraManager ileri seviye kamera kontrolleri istediğiniz de kullandığınız bir class. CameraModifier da böyle ekstra hareketleri ayarlayabileceğiniz PlayerCameraManager a takılan ekstra bir bileşen.
Ancak daha kolay yapmanın yolu olarak şöyle bir şey olabilir: Baş kısmında ekstra bir joint/bone eklenir. Bu kemik istediğimiz şekilde anime edilebilir. Camera bu joint e attach yapılırsa, ne zaman bu joint anime edilse kemara da ona bağlı olduğu için aynı şekilde kamera animasyonu olmuş olacaktır. Bunun avantajı o joint in animasyonunu istediğiniz şekilde kolayca geliştirebilirsiniz.
Bunu kodla ayarlamak mı gerekiyor ? Mesela bir transformdan diğerine kodlarla değerlerle geçiş sağlanacaksa bu verimli olmaz. Elle ayarlamak lazım bunu. Ne yaptığımı göremiyorum sonuç olarak.
Arkada kod yazacağım ama ne yaptığım belirsiz. En sevmediğim durum da bu. Yeni bir joint eklemekte sıkıntı. Çünkü ana kameram oyuncunun kafasına sabitli bir FPS kamerası. Onu birden bire başka bir jointe geçirmekte arada bir kesiklik yaratacak. Diğer sistemleri bozup karıştıracak. İki seçenekte sıkıntılı görünüyor şu an. PlayerBP içerisinden bir kamera animasyonu ekleyebiliyoruz fakat yine bunu oyuncu bakışından yapamıyoruz oyuncunun nasıl baktığını görmeden ayarlıyoruz.
 
Bir cameradan diğerine geçmek için SetViewTargetwithBlend de kullanabilirsin playercontroller ından. Hayır hiç birisini kodla ayarlamak gerekmiyor. SetViewTargetwithBlend kullanırken bir kamerayı bakması gereken yere göre ayarlarsın o ona smooth şekilde geçer. Curve de kullanabilirsin. Kemik sistemi yaparsan kemarayı attachladığında kemiğin nereye gelmesi gerektiğini viewport ta kamera görüş açısından bakarak ayarlayabilirsin. Diğer geçişler hep blend olacağı için smooth olacak zaten.
Kafaya bağlıysa ekstra bir kemik kullanmaya da bilirsin. Direk kafayı da hareket ettirebilirsin. Ama ekstra kemik kullanırsan o kemik head kemiği ile aynı noktadan başladığı sürecek jump veya atlama olmaz zaten. Herhangi bir sebeple başka noktadan başlatmak istesen bile blend olacakları için atlama her zaman engellenebilir bir şeydir.
Bunun haricinde eminim Sequencer kullanarak ta yapılabilir. Buna eminim ancak ayrıntıları direk kafadan bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: leonscottkfm