cheeren001

Yeni üye
10 Ara 2024
14
1
3
Merhaba. Oyunuma fotoğraf makinesi mekaniği eklemek istiyorum. Biraz baktım ama bir tutorial bulamadım. Nasıl yapıldığı ile ilgili bilginiz varsa ya da bildiğiniz bir tutorial varsa beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum. Herkese iyi geliştirmeler.
 
Merhaba. Oyunuma fotoğraf makinesi mekaniği eklemek istiyorum. Biraz baktım ama bir tutorial bulamadım. Nasıl yapıldığı ile ilgili bilginiz varsa ya da bildiğiniz bir tutorial varsa beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum. Herkese iyi geliştirmeler.
Öncelikle detaylı bir şey istiyorsan şöyle anlatayım. Yukarıdaki abimiz zaten gerekli bilgiyi vermiş kilit noktayı. O bile yeter senin için. Fakat ben senin istediğinin daha kapsamlı bir şey olduğunu düşünüyorum.
Şimdi Öncelikle fotoğraf makinesi demek kamera demek.
Yani oyununda fotoğraf makinesine geçtiğinde bir kameraya geçmen gerek. FPS bir kamerayı kontrol ediyor olacaksın. Bununla beraber bir Widget oluşturup kameradaki göstergeleri ekleyebilir ve o widgeti de o an ekrana oluşturabilirsin. Böylelikle FPS kameranda Widget ile beraber gerçek bir kamera görüntüsü alacaksın.

Fov'u mouse tekerleği ile artırıp azaltan bir özellik ekleyebilirsin mesela. Ya da ek olarak zoomlama özelliği, constrast ayarlama, parlaklık seçeneği gibi şeyler yapabilirsin. Yukarıya bir zamanlayıcı koyabilirsin. Bunlar sana bağlı. Bunları Widget ile yapacaksın. Biraz da tasarım yapman gerekecek. UI bilgisi olacak yani. Geri kalan şeyler ise o an aktif olan FPS kameranın ayarlarını değiştirmekten ibaret.
En sonunda da çekim kısmında yine yukarıdaki arkadaşın verdiği kodu çalıştıracaksın. Böylelikle Screenshot almış olacak kameran.

Diğer seçenek;

Karakterin elinde bir kamera gözüksün ve orada da ekrandaki şeyler görünsün istiyorsan, bunun için daha önce hazırladığım detaylı bir sistem var sana belli bir fiyat karşılığında iletirim bunu. Ama onun da bilgisini vereyim.
Kamera tutma animasyonun olacak ve eline kamera meshi entegre olacak. O meshin önüne de bir kamera koyacaksın. Daha sonra cam kısmının materyaline o kameradan aldığın görüntüyü Texture2D ile realtime yansıtman gerekecek. Ayrıca oraya bir widget bile koyarsın.

En son bunları yaptıktan sonra yine yukarıdaki arkadaşın verdiği kod ile çekim işlemi yapman lazım. Ama dosya ismini shot.png yapma. Random integer oluştur. 1 ila 10000 arasında mesela. Daha sonra buna Append de ilk satıra shot yaz, altındakine de random integerden çıkan sonucu yapıştır. Böylelikle farklı farklı isimlerde birden fazla kayıt alırsın ve çakışma yaşanmaz.
 
Öncelikle detaylı bir şey istiyorsan şöyle anlatayım. Yukarıdaki abimiz zaten gerekli bilgiyi vermiş kilit noktayı. O bile yeter senin için. Fakat ben senin istediğinin daha kapsamlı bir şey olduğunu düşünüyorum.
Şimdi Öncelikle fotoğraf makinesi demek kamera demek.
Yani oyununda fotoğraf makinesine geçtiğinde bir kameraya geçmen gerek. FPS bir kamerayı kontrol ediyor olacaksın. Bununla beraber bir Widget oluşturup kameradaki göstergeleri ekleyebilir ve o widgeti de o an ekrana oluşturabilirsin. Böylelikle FPS kameranda Widget ile beraber gerçek bir kamera görüntüsü alacaksın.

Fov'u mouse tekerleği ile artırıp azaltan bir özellik ekleyebilirsin mesela. Ya da ek olarak zoomlama özelliği, constrast ayarlama, parlaklık seçeneği gibi şeyler yapabilirsin. Yukarıya bir zamanlayıcı koyabilirsin. Bunlar sana bağlı. Bunları Widget ile yapacaksın. Biraz da tasarım yapman gerekecek. UI bilgisi olacak yani. Geri kalan şeyler ise o an aktif olan FPS kameranın ayarlarını değiştirmekten ibaret.
En sonunda da çekim kısmında yine yukarıdaki arkadaşın verdiği kodu çalıştıracaksın. Böylelikle Screenshot almış olacak kameran.

Diğer seçenek;

Karakterin elinde bir kamera gözüksün ve orada da ekrandaki şeyler görünsün istiyorsan, bunun için daha önce hazırladığım detaylı bir sistem var sana belli bir fiyat karşılığında iletirim bunu. Ama onun da bilgisini vereyim.
Kamera tutma animasyonun olacak ve eline kamera meshi entegre olacak. O meshin önüne de bir kamera koyacaksın. Daha sonra cam kısmının materyaline o kameradan aldığın görüntüyü Texture2D ile realtime yansıtman gerekecek. Ayrıca oraya bir widget bile koyarsın.

En son bunları yaptıktan sonra yine yukarıdaki arkadaşın verdiği kod ile çekim işlemi yapman lazım. Ama dosya ismini shot.png yapma. Random integer oluştur. 1 ila 10000 arasında mesela. Daha sonra buna Append de ilk satıra shot yaz, altındakine de random integerden çıkan sonucu yapıştır. Böylelikle farklı farklı isimlerde birden fazla kayıt alırsın ve çakışma yaşanmaz.
Teşekkür ederim yardımınız için. Şuanda bir kaç mekanik deniyorum, oynanış ile uyumlu olması için. Sizin yaptığınız kamera sistemini gösteren bir videonuz var mı?
 
Teşekkür ederim yardımınız için. Şuanda bir kaç mekanik deniyorum, oynanış ile uyumlu olması için. Sizin yaptığınız kamera sistemini gösteren bir videonuz var mı?
Tutorial tarzı bir video arıyorsan ben o tarz şeyler çekmiyorum genelde. Yani eğitici ve öğretici bir videom bulunmuyor. Fakat sistemi gösteren bir video gösterebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cheeren001