catsoulstudios

Yeni üye
23 Kas 2024
4
0
1

Merhaba Oyun Severler ve Oyun Geliştiricileri!

Cat Soul Studios olarak oyun dünyasına yeni bir soluk getirmek ve yaratıcı geliştiricilere destek olmak amacıyla heyecan verici bir partnerlik programı başlatıyoruz. Unreal Engine 5 ile çalışabilen, yenilikçi ve özgün oyun fikirlerine sahip, oyun yapma tutkusunu benimsemiş geliştiricilerle bir araya gelmek istiyoruz.​

Programa Katılım Şartları

Unreal Engine Bilgisi: Unreal Engine kullanabilme yeteneğine sahip olmalısınız. Bu, oyun geliştirmenin öncü platformlarından biri olan Unreal Engine’in sunduğu güçlü özellikleri anlama ve kullanma kabiliyetinizi içermelidir. [En az orta altı veya orta seviye UE5 bilgisi gereklidir).​

Yaratıcı ve Orijinal Fikirler: Oyun dünyasına yeni ve benzersiz bir perspektif getirecek güzel ve orijinal oyun fikirlerine sahip olmanız gerekmektedir.​

Oyun Geliştirme Bilgisi ve Deneyimi: Oyun yapma sürecini bilen ve bu alanda en az başlangıç düzeyde deneyime sahip olan geliştiriciler arıyoruz.​

Gelir Modeli: Ek aşağıdaki maddeler: Ortaklık Şekilleri​


Web Site:
https://partnership.catsoulstudios.com

Programı dün başlattık :). Bir süre daha başvuru almaya devam edeceğiz. Sorularınız varsa buradan da cevaplayabilirim.
 
Öncelikle başarılar ama benim bir eleştirim olacak %lik dilimler çok komik olmuş hocam.

"Bu modeli tercih ettiğinizde oyun satışlarından elde edilecek net gelirin %80’i CSS’a, %20’si size bırakılacaktır."

Bu şaka flan heralde bana katılırlar katılmazlar ama oran ciddi manada yüksek. Diğer seçenekler bundan az olsa da yine de onlar da yüksek bence.
Eğer bu kadar yüksek oranlar talep ediyorsanız geliştiricilerin emeğine değecek sağlam bi mağaza sayfası trafiği sağlamalısınız bence.
Siz mesela marketig alanında geliştiriciye minimum ne kadarlık bir Wishlist sayısı vadediyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: leonscottkfm
Hiçbir işe yaramayacak bir program. Bir şey vaad etmiyorlar. Emeğin üzerine konmak dışında bir şey yok. Üretip başarılı oldukları bir konu da yok. NextIngameTR gibi kuruluşların daha da kötü hali gibi bir şey bu. Steam Direct Ücretini bile karşılayamıyor baksana :D Karşılamak için %80 ini alması gerekiyormuş. Bir ara buradan yardım isteyin de oyununuzdaki parmak problemlerini düzeltip silaha tam oturtsunlar. Aim ve crosshair de tam ortalanmış değil.
 
  • Haha
Tepkiler: Ccpdvl
Öncelikle başarılar ama benim bir eleştirim olacak %lik dilimler çok komik olmuş hocam.

"Bu modeli tercih ettiğinizde oyun satışlarından elde edilecek net gelirin %80’i CSS’a, %20’si size bırakılacaktır."

Bu şaka flan heralde bana katılırlar katılmazlar ama oran ciddi manada yüksek. Diğer seçenekler bundan az olsa da yine de onlar da yüksek bence.
Eğer bu kadar yüksek oranlar talep ediyorsanız geliştiricilerin emeğine değecek sağlam bi mağaza sayfası trafiği sağlamalısınız bence.
Siz mesela marketig alanında geliştiriciye minimum ne kadarlık bir Wishlist sayısı vadediyorsunuz?
Galiba bir yanlış anlaşılma olmuş.

Geliştiriciler kendi başlarına oyun yapmıyorlar ki. Yani kafalarındaki projeyi baştan sona kendileri yapıp bize teslim etmiyorlar. Şayet öyle olsa neden bizim programımızı tercih etsin ki. Oyununu kendi yayınlar. Burada yeni bir projeyi birlikte yapıyoruz. Variables mantığını bilmeyen, çok basit kapı açma animasyonunu öğrenmiş birine hayalindeki oyunu birlikte yapalım diyoruz. Senin için de öğretici olur diyoruz. Şimdi bu kişi için 100$'lık ücreti ödemek 5-10 k'lık web site maliyetini karşılamak ayrıca reklam faaliyeti yürütmek sizce bizim için ne derece karlı olabilir ki? Yani bu kişi için bize sağlayacak marjinal fayda nedir ki? Bu noktada ona destek verip vakit kaybetmektense kendi kafamızdaki projeleri hayata da geçirebiliriz değil mi. Sanki lead programmer lara iş teklif etmişiz gibi davranıyorsunuz -siz değil, altınızdaki-

Umarım açıklayıcı olmuşumdur :)
 
Bir resim göstermek istiyorum size;

nvnvnv.png

fvcvc.png


Yukarıdaki arkadaşıma sorayım. Bu kişiyi firmasında işe alır mı? Bu kişiye bir iş öğretmek için çaba sarf eder mi? Belki stajer olarak kabul eder değil mi? (Staj maliyetini devlet karşılıyor zaten).

Biz bu arkadaşı da programımıza kabul edeceğiz. Hatta 100$'lık ücretini biz ödeyeceğiz. Ona işi öğreteceğiz. Web sitesini ve pazarlama faaliyetlerini yürüteceğiz.

Bu arkadaş için 200-300 saatten fazla belki vakit ayıracağız. Ama teknik alt yapısı zayıf ya da hiç olmayan ve ama öyle ki bu arkadaşın kafasındaki oyun fikri sayesinde Cat Soul Studios milyonlarca dolar para kazanacak öyle mi :).

Arkadaşlar aklınıza ilk gelen düşünce ile hiçbir zaman hareket etmeyin. Çok paralar kazanabilirsiniz, yaptığınız işler milyonlara satabilir, altınızdaki arabayı değiştiriebilir kendinize yeni bir ev alabilir, 30 yaşında emekli de olabilirsiniz. Ama günümüz özellikle bu coğrafyada erdem in bir karşılığı olmasa da bazılarımız nezdinde bu her şeyden önemli ve değerli. Ama bir sunucumuz demişti ya; Türkiye'de herkes çok olumsuz, Türkiye'de herkes çok heves kırıcı diye. Bizlerin hevesini ve enerjisini elbette ki kıramayacaksınız ama insanların, bu işi yapmak isteyen kişilerin heveslerini kırmayın. Bazı insanlar iyidir. Bazı insanlar iyi niyetle hareket eder. Evet bu duyguyu size unutturdular biliyoruz. Ama lütfen peşin hükümlü olmayın.
 
Son düzenleme:
Galiba bir yanlış anlaşılma olmuş.

Geliştiriciler kendi başlarına oyun yapmıyorlar ki. Yani kafalarındaki projeyi baştan sona kendileri yapıp bize teslim etmiyorlar. Şayet öyle olsa neden bizim programımızı tercih etsin ki. Oyununu kendi yayınlar. Burada yeni bir projeyi birlikte yapıyoruz. Variables mantığını bilmeyen, çok basit kapı açma animasyonunu öğrenmiş birine hayalindeki oyunu birlikte yapalım diyoruz. Senin için de öğretici olur diyoruz. Şimdi bu kişi için 100$'lık ücreti ödemek 5-10 k'lık web site maliyetini karşılamak ayrıca reklam faaliyeti yürütmek sizce bizim için ne derece karlı olabilir ki? Yani bu kişi için bize sağlayacak marjinal fayda nedir ki? Bu noktada ona destek verip vakit kaybetmektense kendi kafamızdaki projeleri hayata da geçirebiliriz değil mi. Sanki lead programmer lara iş teklif etmişiz gibi davranıyorsunuz -siz değil, altınızdaki-

Umarım açıklayıcı olmuşumdur :)
E dostum iyi güzel de. Şimdi çok kötü olan birisinin projeye ne faydası olacak ? Çalışanlardan birisi profesyonelce bir iş ve algoritma yaparken diğeri tek düze bir şey yapacak senkronizasyon nasıl olacak ?
Şimdi ben tek başına multiplayer oyun geliştiren 9 yıllık tecrübeye sahip birisiyim. Ben size katıldığım zaman bana ne faydası olacak bunun ? Projeyi birlikte yapacağız diyelim ki, benden çok çok daha az bilgili biri de aynı payı alacak oradan ben de aynı payı alacağım. E bende 9 yıllık tecrübe ve bilgi birikimi ne oldu o zaman ? Çöpe gitti.
 
Son düzenleme:
E dostum iyi güzel de. Şimdi çok kötü olan birisinin projeye ne faydası olacak ? Çalışanlardan birisi profesyonelce bir iş ve algoritma yaparken diğeri tek düze bir şey yapacak senkronizasyon nasıl olacak ?
Şimdi ben tek başına multiplayer oyun geliştiren 9 yıllık tecrübeye sahip birisiyim. Ben size katıldığım zaman bana ne faydası olacak bunun ? Projeyi birlikte yapacağız diyelim ki, benden çok çok daha az bilgili biri de aynı payı alacak oradan ben de aynı payı alacağım. E bende 9 yıllık tecrübe ve bilgi birikimi ne oldu o zaman ? Çöpe gitti.
bu adam çok doğru konuşuyor
 
Bu kadar yüklenmeyin arkadaşlar, adamlar bir girişimde bulunmuş aklına yatan kişiler başvurabilir açıklaması bu kadar basit, yine ortak paydada birşeyler yapmayı vaad ediyorlar. Avrupa daki yayıncı firmalara demoyu atıyorsun beğendikleri ve beğenmedikleri kısımları feedback veriyorlar ve karışmıyorlar, istedikleri ayara getirirsen yayın reklam vs masraflarını karşılayıp %50 veriyorlar, genelde durum bu. Anlayacağınız tamamen tercih meselesi.
 
Pazarlama ve site kurulumu bize ait diyor bir de birlikte geliştirecekler geliştirici ile. Geliştirici ekstradan Steam direct ücretini ödeyecekmiş. Olabilitesi var ama %80-%20 bence fazla. Bir de sözleşmesiz anlaşmasız bu tarz olaylar bence biraz skntı. Geliştirici yüksek wishlist alırda parayı kaldırır ve size para vermezse nasıl olcak :D
 
Zaten düşük bütçelerle yapılan oyunlara(Muhtemelen $3000 altı varsayıyom) %80 alıp %20 veren publisherla anlaşma yapıyosan zaten senin fıtratında yok bilader indie olmak. Vergi dairesine gidip hemen mobil oyun şirketi aç.
 
Son düzenleme:
Bir tane sakız ucuzdur para etmez ama 50 tane sakız satsan kazandırır. Tek başına oyun yapıp min 2-3k kazanacağına. Her geliştiricinin oyunundan %60 - %80 alsan ve en kötü 10 tane geliştirici ile oyun çıkarsan temiz iş aslnda. :)
 
Son düzenleme: