porto

Yeni üye
5 Kas 2024
8
1
1
3
Selamlar, android ve ios için UE5 ortamında bir proje üzerinde çalışmaktayım. Projemde hareketli objelerin ışıkları ve aynı zamanda birbirlerini yansıtmaları gerekmektedir. Ancak birkaç haftadır yaptığım araştırmalar ve denemeler sonucunda maalesef hareketli bir yansıma elde edemedim. Işık kaynaklarını ve objeleri static olarak ayarlayıp box veya sphere reflection capture ile yansıma oluşturduğumda oluşan yansıma doğal olarak ışık kaynaklarını ve objeleri tekrar movable yaptığımda sabit kalmakta ve bu haliyle işime yaramamaktadır.

Gölge konusunda yaptığım araştırma ve denemeler sonucu (mobil için eklediğim görselde unutmuş olsam da) ışık olarak movable spot light kullandım ve project settingsden ilgili kutucuğu işaretleyerek sorunu çözdüm.

Eklediğim iki resimden yansımalı olanı desktop görüntüsü, diğeri ise Android OpenGL Mobile görüntüsüdür. Sahnede mavi küre ortadaki sarı kürenin etrafında dönerken mavi kürenin yansımasının sarı kürenin üzerinde görünmesini istemekteyim. Güneşin etrafında dönen dünya gibi bir sahne düşünülebilir.

Forumu canlı tutan herkese teşekkürler...
 

Ekli dosyalar

  • desktop.png
    desktop.png
    273.5 KB · Görüntüleme: 2
  • mobile.png
    mobile.png
    247.4 KB · Görüntüleme: 2
Unreal Engine 5.3.2 versiyonunu kullanmaktayım. Haftalardır araştırıyorum ancak 5.5 versiyonunda bile anladığım kadarıyla henüz düz olmayan hiçbir yüzey için yansıma elde etmek mümkün değil maalesef. Project Settings'de Rendering kısmındaki Mobile başlığında Mobile Shading'i Deferred Shading olarak ayarladım. Reflections kısmında bulunan Support global clip plane for Planar Reflections seçeneğini de işaretledim. Böylece yalnızca düz yüzeyler için Planar Reflection kullanarak hareketli yansıma elde etmeyi başardım.