mrtcnaslnts

Aktif üye
8 Ara 2019
492
2
29
28
Level boyamalarını yaptığımda (yol, kaya, çimen vs) texture renkleri çok açık kaldığı için Texture ayarlarından renklerini koyulaştırdım gayet de güzel ve uyumlu oldu ancak karakterimin derisi kıyafetleri vs parlak ve açık renkli durmaya başladı. Map texturelarını açık renkli yaptığımda da tam tersi yani karakterin kaplamalar koyulaşmaya başlıyor. Tabi sadece karakter değil çevredeki ağaçlarda da benzer durum oluyor. Bu işten bişey anlamadım.
Işık zemine çarpıp yansımadan dolayı diğer varlık kaplamalarını mı etkiliyor acaba tam olarak?.
Yeni bir level açtım çevreye ağaçlar ekledim ve level boyalı olmadığı haliyle ağaçlar gayet normal renk tonlarına sahip. Levele tek bir renkte material atadım atadığım material rengi çok açık kaldığı için ağaçlar koyulaşmaya başladı. Material rengini koyulaştırdım bu kez de açağlar parlamaya başladı. Birisi bu konuyla alakalı nasıl bir sorun yaşadığımı açıklayabilir mi acaba rica etsem.
 
Bence oyunda ki fazla açıklık ya da fazla koyuluk için direct textureları değiştirmek mantıklı değil. Shader graph ta Multiply ile ya da diğer bazı parametreler kullanarak shader ın ne kadar açık ne kadar koyu olduğunu kontrol edebilirsin. Tabi her şeyden önce problemin ne olduğunu bulmak gerekiyor. Texturelarla bu konu için oynanmamalı bence.
 
Global Illumination ve / veya Auto Exposure yüzünden olabilir. Bunların ayarlarını kurcalayabilirsin.
Yok kontrol ettim onlarla alakalı değil hocam

Bence oyunda ki fazla açıklık ya da fazla koyuluk için direct textureları değiştirmek mantıklı değil. Shader graph ta Multiply ile ya da diğer bazı parametreler kullanarak shader ın ne kadar açık ne kadar koyu olduğunu kontrol edebilirsin. Tabi her şeyden önce problemin ne olduğunu bulmak gerekiyor. Texturelarla bu konu için oynanmamalı bence.
Hocam Material graph alanında çok bilgili değilim. Texture değiştirmek neden mantıklı değil? Ne gibi sorunlar oluşturur ki
 
Son düzenleme:
Yok kontrol ettim onlarla alakalı değil hocam


Hocam Material graph alanında çok bilgili değilim. Texture değiştirmek neden mantıklı değil? Ne gibi sorunlar oluşturur ki
Çünkü oyun içi sahne oluşturma bir çok şeyin birleşiminden oluşan ve bir biri ile alakalı iç içe bir sistem. Bu sistemde texturelar, textureların içinde bulunduğu shader lar, ışıklar ve ışık ayarları, GI, Post Process ayarları vb. bir sürü alt sistem var. Hepsinin ortak çalışması sonucu istenilen görüntü elde ediliyor. Normalde tüm sahneye bakıp, "şu ışığı biraz kuvvetlendireyim, şu ışığa biraz kırmızı tint vereyim, PP nin bloom ını biraz kısayım, şu texture ı biraz daha koyultayım, şu shader ın fresnelini arttırayım vb." düşünerek ve uygulayarak istediğin sonuca hızlıca ulaşman lazım. Sonuçlarını anında sahne içerisinde birbirleri ile ilişkileri dahilinde görmen lazım. Sen eğer texture yaptığın yere geri dönüp bir şeyleri değiştirmek istersen, yolu uzatmış olursun. O texture ı sahne içinde gördüğünde fazla ya da az ayarladığına karar verdiğinde tekrar mı geri döneceksin mesela. O sırada başka bir sebeple kamera nın exposure değerini arttırman gerekse ya da arttırmak istesen, tüm textureları baştan mı değiştireceksin. Mesela o texture ı aydınlatan ışığı biraz daha açman gerektiğinde yaptığın ayarın tekrar elden geçmesi gerekebilir vb.
UE içinde texture ı açtığında bile bir sürü ayar var bu sebeplerle konulmuş. Shader graph ta bu yüzden koyulmuş. Çok derin olmasada temel işlemleri yapabilecek kadar shader graph bilmek gerekiyor eğer tek başımıza oyun yapıyorsak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtcnaslnts