porto

Yeni üye
5 Kas 2024
8
1
1
3
Herkese merhaba,

Windows işletim sistemi üzerinde çalışarak Unreal Engine 5.3.2 versiyonunda hazırladığım bir projeyi Android cihazların yanında IOS'ta da çalıştırmak istiyorum. Günlerdir araştırıyorum ancak Iphone ya da Ipad kullanarak, benzer şekilde android bir cihazı bilgisayara bağlayıp development mode'da çalıştırmak gibi bir yöntemin olup olmadığı bilgisine ulaşamadım. Apple'a 100 dolarlık bir ödeme yaparak senelik bir üyelik alıp, sanal makine ile MacOS kurup projeyi düzenleyip ardından Appstore üzerinden TestFligth yapmak mı gerekiyor?

Forumdaki benzer başlıklar 5 sene önceye dayandığı için yeni başlık açmakta sakınca görmedim.
 
Herkese merhaba,

Windows işletim sistemi üzerinde çalışarak Unreal Engine 5.3.2 versiyonunda hazırladığım bir projeyi Android cihazların yanında IOS'ta da çalıştırmak istiyorum. Günlerdir araştırıyorum ancak Iphone ya da Ipad kullanarak, benzer şekilde android bir cihazı bilgisayara bağlayıp development mode'da çalıştırmak gibi bir yöntemin olup olmadığı bilgisine ulaşamadım. Apple'a 100 dolarlık bir ödeme yaparak senelik bir üyelik alıp, sanal makine ile MacOS kurup projeyi düzenleyip ardından Appstore üzerinden TestFligth yapmak mı gerekiyor?

Forumdaki benzer başlıklar 5 sene önceye dayandığı için yeni başlık açmakta sakınca görmedim.
Projeyi hiçbir şekilde IOS için paketleyemezsiniz. Mac PC lazım bunun için. Ve o Mac PC den Provisioning sertifikası vs alıp Applenin sitesinde satıcı profilinizde uygulamanıza girmelisiniz. Yani 100 dolarlık ödemeyi yapmalı ve bir Mac PC sahibi olmalısınız. Aksi taktirde bu işlemler yapılamıyor. Böyle hatırlıyorum ve bu problemle 6 ay uğraşmıştım.
Android kısmında sorun yok.
 
Cevap için teşekkürler. 2019 senesinde yazdıklarını okudum ve aradan geçen zamanda bir şeyler değişmiştir diye umuyordum açıkçası. Sanal makine üzerinden macOS kursam olur diye tahmin ediyorum
 
Sonunda başardım ve ios paketlemesi yaptım. Açıkçası çözmesi benim için oldukça zor oldu. Ana hatları şu şekilde:
1-Öncelikle şu konuların belirtilmesi gerektiğini düşünmekteyim: Windows 11 ve Unreal Engine 5.3.2 versiyonunu kullanmaktayım. Bu sürümde Windows ve Android için uygulamalar geliştirebilmekteyim. Unreal Engine IOS paketini yükledim. Test yapabileceğim bir iPad sahibiyim.
2-Vmware workstation Pro17 sürümünü ücretsiz olarak kendi web sitesinden (dolaylı yollardan) indirip kurdum.
3-AMD Ryzen 9 7000 serisi kullanmakta olduğum ve MacOS'in son sürümleri bu işlemci ile kullanılamadığı için Sanal makineye MacOS Monterey 12.7.3 yükledim.
4-Bazı aşamalarda gerektiği için hem windows hem de macOS için kullanıcı şifreleri oluşturdum.
5-Windows'a iTunes'un son sürümünü (12.13.4) yükledim. Yüklemeyi apple tarafından önerilmediği için Microsoft Store ile değil, apple web sitesi üzerinden gerçekleştirdim.
6-MacOS için Xcode 14.2 versiyonunu bulup kurdum.
7-Birkaç yıl önce kullandığım bir iphone cihazım olduğu için appleID sahibiydim. Ancak şifresini hatırlamadığım için parolayı sıfırladım. Bu işlem 2 ila 7 gün kadar sürebiliyor.
8-Apple developer programına 29$ karşılığında 1 yıllığına kayıt oldum.
9-MacOS'ta bulunan keychain access programını kullanarak request gönderdim ve developer.apple.com adresinde Certificate oluşturup, test için kullanacağım iPad ile Identifier ve Profile kaydettim.
10-Blueprint ile geliştirdiğim Unreal projesindeki Project Settings kısmında Xcode Projects bölümünde Modernized Xcode kısmını pasif durumuna getirdim.
11-IOS bölümündeki Provision kısmına developer.apple.com adresindeki Profile bölümde kaydettiğim Provision'u, Certificate kısmına da yine benzer şekilde Certificate bölümünde ürettiğim Certificate'i yükledim ve her ikisini de seçtim.
12-IOS bölümündeki Bundle Information kısmında bulunan Bundle Identifier bölümüne yine developer.apple.com adresinde kaydettiğim Identifier'i yazdım.
13-MacOS'te ayarlar kısmında Sharing bölümünde Remote Login ve Remote Management kısımlarını ayarladım.
14-IOS bölümündeki Remote kısmından Windows ile MacOS işletim sistemlerinin birbirine bağlanabilmesi için Remote Server Name (MacOS IPv4) RSync User Name (MacOS kullanıcı adı) bölümlerini doldurarak SSH Key oluşturdum.
15-Projemi Sanal makinede MacOS açıkken development ayarında paketledim ve bir .ipa dosyası olturmuş oldum.
16-GitHub'dan info.plist adıyla bulduğum kod satırlarını metin belgesi olarak UTF-8 formatında ve UnrealGame-info.plist adıyla C:\Program Files\Epic Games\UE_5.3\Engine\Build\IOS kalsörüne kaydettim.
17-Önce sanal makineyi kapattım ve ardından test için kullanacağımı belirttiğim cihazı Windows'a bağladım.
18-C:\Program Files\Epic Games\UE_5.3\Engine\Binaries\DotNET\IOS klasöründe yüklü olan iPhonePackager programını çalıştırdım. Advanced Tools sekmesinde bulunan Install IPA to hardware butonunu kullanarak paketlediğim ipa dosyasını test cihazıma yükledim.
19-Test cihazını geliştirici moduna ayarladım.
20-Uygulamayı başarıyla çalıştırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: emin2045
Sonunda başardım ve ios paketlemesi yaptım. Açıkçası çözmesi benim için oldukça zor oldu. Ana hatları şu şekilde:
1-Öncelikle şu konuların belirtilmesi gerektiğini düşünmekteyim: Windows 11 ve Unreal Engine 5.3.2 versiyonunu kullanmaktayım. Bu sürümde Windows ve Android için uygulamalar geliştirebilmekteyim. Unreal Engine IOS paketini yükledim. Test yapabileceğim bir iPad sahibiyim.
2-Vmware workstation Pro17 sürümünü ücretsiz olarak kendi web sitesinden (dolaylı yollardan) indirip kurdum.
3-AMD Ryzen 9 7000 serisi kullanmakta olduğum ve MacOS'in son sürümleri bu işlemci ile kullanılamadığı için Sanal makineye MacOS Monterey 12.7.3 yükledim.
4-Bazı aşamalarda gerektiği için hem windows hem de macOS için kullanıcı şifreleri oluşturdum.
5-Windows'a iTunes'un son sürümünü (12.13.4) yükledim. Yüklemeyi apple tarafından önerilmediği için Microsoft Store ile değil, apple web sitesi üzerinden gerçekleştirdim.
6-MacOS için Xcode 14.2 versiyonunu bulup kurdum.
7-Birkaç yıl önce kullandığım bir iphone cihazım olduğu için appleID sahibiydim. Ancak şifresini hatırlamadığım için parolayı sıfırladım. Bu işlem 2 ila 7 gün kadar sürebiliyor.
8-Apple developer programına 29$ karşılığında 1 yıllığına kayıt oldum.
9-MacOS'ta bulunan keychain access programını kullanarak request gönderdim ve developer.apple.com adresinde Certificate oluşturup, test için kullanacağım iPad ile Identifier ve Profile kaydettim.
10-Blueprint ile geliştirdiğim Unreal projesindeki Project Settings kısmında Xcode Projects bölümünde Modernized Xcode kısmını pasif durumuna getirdim.
11-IOS bölümündeki Provision kısmına developer.apple.com adresindeki Profile bölümde kaydettiğim Provision'u, Certificate kısmına da yine benzer şekilde Certificate bölümünde ürettiğim Certificate'i yükledim ve her ikisini de seçtim.
12-IOS bölümündeki Bundle Information kısmında bulunan Bundle Identifier bölümüne yine developer.apple.com adresinde kaydettiğim Identifier'i yazdım.
13-MacOS'te ayarlar kısmında Sharing bölümünde Remote Login ve Remote Management kısımlarını ayarladım.
14-IOS bölümündeki Remote kısmından Windows ile MacOS işletim sistemlerinin birbirine bağlanabilmesi için Remote Server Name (MacOS IPv4) RSync User Name (MacOS kullanıcı adı) bölümlerini doldurarak SSH Key oluşturdum.
15-Projemi Sanal makinede MacOS açıkken development ayarında paketledim ve bir .ipa dosyası olturmuş oldum.
16-GitHub'dan info.plist adıyla bulduğum kod satırlarını metin belgesi olarak UTF-8 formatında ve UnrealGame-info.plist adıyla C:\Program Files\Epic Games\UE_5.3\Engine\Build\IOS kalsörüne kaydettim.
17-Önce sanal makineyi kapattım ve ardından test için kullanacağımı belirttiğim cihazı Windows'a bağladım.
18-C:\Program Files\Epic Games\UE_5.3\Engine\Binaries\DotNET\IOS klasöründe yüklü olan iPhonePackager programını çalıştırdım. Advanced Tools sekmesinde bulunan Install IPA to hardware butonunu kullanarak paketlediğim ipa dosyasını test cihazıma yükledim.
19-Test cihazını geliştirici moduna ayarladım.
20-Uygulamayı başarıyla çalıştırdım.
Çok meşakatli :D işkence gibi..