A_day

Yeni üye
24 Mar 2025
5
0
1
Oldukça uzun bir süredir İnsurgency: Sandstorm oynamaktayım. Oyun içerisinde bulunan haritalardaki obje detayları ve değişik coğrafik şekillerin mükemmeliği, bu haritaların nasıl yapıldığına dair bir merak uyandırdı bende.

Bu konuda yardımına başvurduğum ChatGPT, bu haritaların Unreal Engine 4 ile tasarlandığı bilgisini verdi bana. Mesleğim inşaat mühendisliği. Autocad ve sketchUp kullanmaktayım. Yani çizim, tasarım programlarına küçük de olsa bir aşinalığım var. Bu program hakkında ise hiç bir bilgim yok.

İngilizcem yetersiz olduğundan ChatGPT'ye Türkçe kaynak sorduğumda bu sayfayı önerdi. Sormak istediğim 2 husus var :

- Öncelikle doğru yerde miyim? Yani bu programı öğrenmeye başlama ve verimli kullanma yolculuğunda, tıkandığım noktalarda yardım alabileceğim bir yerde miyim?

- İlk soruma cevabınız "evet"se, hayalim; çocukluğumun geçtiği, bir tepenin yamacına kurulu, tek katlı gecekondulardan oluşan mahallemin, yaklaşık 100 m x 200 m ebadlarında kısıtlı bir kısmını modellemek. Benim gibi, bu programı hiç bilmeyen birisi için bu yapılabilir bir şey mi yoksa daha baştan hiç girişmeyeyim mi?
 
Oldukça uzun bir süredir İnsurgency: Sandstorm oynamaktayım. Oyun içerisinde bulunan haritalardaki obje detayları ve değişik coğrafik şekillerin mükemmeliği, bu haritaların nasıl yapıldığına dair bir merak uyandırdı bende.

Bu konuda yardımına başvurduğum ChatGPT, bu haritaların Unreal Engine 4 ile tasarlandığı bilgisini verdi bana. Mesleğim inşaat mühendisliği. Autocad ve sketchUp kullanmaktayım. Yani çizim, tasarım programlarına küçük de olsa bir aşinalığım var. Bu program hakkında ise hiç bir bilgim yok.

İngilizcem yetersiz olduğundan ChatGPT'ye Türkçe kaynak sorduğumda bu sayfayı önerdi. Sormak istediğim 2 husus var :

- Öncelikle doğru yerde miyim? Yani bu programı öğrenmeye başlama ve verimli kullanma yolculuğunda, tıkandığım noktalarda yardım alabileceğim bir yerde miyim?

- İlk soruma cevabınız "evet"se, hayalim; çocukluğumun geçtiği, bir tepenin yamacına kurulu, tek katlı gecekondulardan oluşan mahallemin, yaklaşık 100 m x 200 m ebadlarında kısıtlı bir kısmını modellemek. Benim gibi, bu programı hiç bilmeyen birisi için bu yapılabilir bir şey mi yoksa daha baştan hiç girişmeyeyim mi?
Sanırım mimari projeler için doğrudan Unreal Engine değil de yine Unreal motoru tabanlı olan Twinmotion'u kullanmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: A_day
Amacın sadece Level Design se eğer öğrenmek gereken tek şey ilk sadece motorun arayüzü,
Oldukça uzun bir süredir İnsurgency: Sandstorm oynamaktayım. Oyun içerisinde bulunan haritalardaki obje detayları ve değişik coğrafik şekillerin mükemmeliği, bu haritaların nasıl yapıldığına dair bir merak uyandırdı bende.

Bu konuda yardımına başvurduğum ChatGPT, bu haritaların Unreal Engine 4 ile tasarlandığı bilgisini verdi bana. Mesleğim inşaat mühendisliği. Autocad ve sketchUp kullanmaktayım. Yani çizim, tasarım programlarına küçük de olsa bir aşinalığım var. Bu program hakkında ise hiç bir bilgim yok.

İngilizcem yetersiz olduğundan ChatGPT'ye Türkçe kaynak sorduğumda bu sayfayı önerdi. Sormak istediğim 2 husus var :

- Öncelikle doğru yerde miyim? Yani bu programı öğrenmeye başlama ve verimli kullanma yolculuğunda, tıkandığım noktalarda yardım alabileceğim bir yerde miyim?

- İlk soruma cevabınız "evet"se, hayalim; çocukluğumun geçtiği, bir tepenin yamacına kurulu, tek katlı gecekondulardan oluşan mahallemin, yaklaşık 100 m x 200 m ebadlarında kısıtlı bir kısmını modellemek. Benim gibi, bu programı hiç bilmeyen birisi için bu yapılabilir bir şey mi yoksa daha baştan hiç girişmeyeyim mi?
Bence amacın sadece mahallemi modelliyim sonra karakterle içinde gezinip o anılarımı hissetmeye çalışayımsa eğer onu diyorsan UE5 içerisinde Level design yapabilirsin. Bunun için arayüzü vs öğrenmen yeterli yani o da çok zor değil geri kalan şey level oluşturup elde ettiğin assetleri sahneye sürükleyip bırakmak ve mahalleni tasarlamak yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: A_day
@leonscottkfm ve @mrtcnaslnts ilginize çok teşekkürler ediyorum.

Sorum size belki çok saçma gelecek ama dedim ya bu konuda sıfır bilgiye sahip olduğumdan terminolojiye de yabancıyım. Level Design ile kastettiğiniz; sadece mekanı tasarlamak, haritada oyun oynamamak
mı? Eğer kastedilen buysa, evet aslında amacım sadece mahallemi modellemek. Fakat çok korktuğum bir nokta var; izlediğim bir kaç videoda hep düz zemin üzerinde tasarım yapılmakta oysaki sorumda da bahsettiğim gibi benim mahallem bir tepenin yamacına kurulu ve arazi engebeli. Tabiri yanlış kullanıyor olabilirim, zemini istediğim gibi şişirme, eğme, bükme işini bu UE5'de yapabilecek miyim?
 
@leonscottkfm ve @mrtcnaslnts ilginize çok teşekkürler ediyorum.

Sorum size belki çok saçma gelecek ama dedim ya bu konuda sıfır bilgiye sahip olduğumdan terminolojiye de yabancıyım. Level Design ile kastettiğiniz; sadece mekanı tasarlamak, haritada oyun oynamamak
mı? Eğer kastedilen buysa, evet aslında amacım sadece mahallemi modellemek. Fakat çok korktuğum bir nokta var; izlediğim bir kaç videoda hep düz zemin üzerinde tasarım yapılmakta oysaki sorumda da bahsettiğim gibi benim mahallem bir tepenin yamacına kurulu ve arazi engebeli. Tabiri yanlış kullanıyor olabilirim, zemini istediğim gibi şişirme, eğme, bükme işini bu UE5'de yapabilecek miyim?
Landscape denilen bir kavram var Unrealde. Evet eğip bükme gibi şeyler yapabilirsiniz. Ve ya hazır haritalar kullanıp onları düzenleyebilirsiniz.
Mahalle modellemek zor bir şey. Çünkü Unrealde modelleme yapılmaz. Zaten dışarıdan modellenmiş modelleri aktarırsınız. Örneğin blender ile yaptığınız ya da satın aldığınız modelleri.
Unrealde bunları yerleştirip bir tasarım yapabilirsiniz.
 
Blender kullanmayı bilmiyorum ama Microsoft Flight Simulator 2020 sdk'ları ile hayali havaalanları oluşturmuş idim. O projelerde dışarda sketchUp'fa oluştuduğum yapıları kullanabiliyordum. Burada da sketchUp'da yapıları oluşturup UE5 içine gömme şansım var mı?

Başlangıç aşamasında bu kadar çok şey sorduğum için kusuruma bakmayın. Alacağım bilgiler ışığında işe başlayacağım ya da vaz geçeceğim.. : )
 
Blender kullanmayı bilmiyorum ama Microsoft Flight Simulator 2020 sdk'ları ile hayali havaalanları oluşturmuş idim. O projelerde dışarda sketchUp'fa oluştuduğum yapıları kullanabiliyordum. Burada da sketchUp'da yapıları oluşturup UE5 içine gömme şansım var mı?

Başlangıç aşamasında bu kadar çok şey sorduğum için kusuruma bakmayın. Alacağım bilgiler ışığında işe başlayacağım ya da vaz geçeceğim.. : )
Blender, maya, 3D max ya da SketchUp programlarından FBX ya da OBJ formatında çıkarıp UE import edip kullanabilirsin. Bir de https://www.fab.com/tr/ Burda ücretsiz assetler de vari istersen bi göz at
 
  • Beğen
Tepkiler: A_day
Çok teşekkür ediyorum. Bana bir de, benim gibi bir acemi için iyi bir başlangıç olabilecek İngilizce ya da Türkçe bir video da önerebilirseniz, bir yerden başlayayım artık...
 
Oldukça uzun bir süredir İnsurgency: Sandstorm oynamaktayım. Oyun içerisinde bulunan haritalardaki obje detayları ve değişik coğrafik şekillerin mükemmeliği, bu haritaların nasıl yapıldığına dair bir merak uyandırdı bende.

Bu konuda yardımına başvurduğum ChatGPT, bu haritaların Unreal Engine 4 ile tasarlandığı bilgisini verdi bana. Mesleğim inşaat mühendisliği. Autocad ve sketchUp kullanmaktayım. Yani çizim, tasarım programlarına küçük de olsa bir aşinalığım var. Bu program hakkında ise hiç bir bilgim yok.

İngilizcem yetersiz olduğundan ChatGPT'ye Türkçe kaynak sorduğumda bu sayfayı önerdi. Sormak istediğim 2 husus var :

- Öncelikle doğru yerde miyim? Yani bu programı öğrenmeye başlama ve verimli kullanma yolculuğunda, tıkandığım noktalarda yardım alabileceğim bir yerde miyim?

- İlk soruma cevabınız "evet"se, hayalim; çocukluğumun geçtiği, bir tepenin yamacına kurulu, tek katlı gecekondulardan oluşan mahallemin, yaklaşık 100 m x 200 m ebadlarında kısıtlı bir kısmını modellemek. Benim gibi, bu programı hiç bilmeyen birisi için bu yapılabilir bir şey mi yoksa daha baştan hiç girişmeyeyim mi?

Öncelikle tebrik eder ve başarılar dilerim. Aşağıya linkini bıraktığım kanalın Unreal Engine videoları mutlaka işinize yarayacaktır. İyi çalışmalar dilerim

 
  • Beğen
Tepkiler: A_day