Aşağıda görecekleriniz Unreal Engine GitHub Master Branch'ine en son eklenen özelliklerdir. Eğer gelecekteki resmi versiyonları beklemeyip biran önce test etmek istiyorsanız GitHub hesabınızla Unreal Engine hesabınızı senkronize edip, Master Branch'ı indirip Visual Studio ile compile edebilirsiniz.
Ambient Occlusion Materyal Maskesi
Yeni Ambient Occlusion materyal maskeleme özelliği sayesinde Lightmass tarafından hesaplanan Ambient Occlusion'a materyal içinden ulaşabilirsiniz.
Bu özelliği kullanmak için World Settings > Lightmass Settings bölümünden Use Ambient Occlusion ve Generate Ambient Occlusion Material Mask'ı aktif hale getirip ışıkları tekrar "Build" yapmanız gerekiyor. Max Occlusion Distance gibi diğer AO ayarları da görünüşü değiştirmek için kullanılabilinir.
Ambient Occlusion'ın aydınlatmaya etkisi olmaması için Direct ve Indirect Occlusion Fraction değerlerinin 0 olduğundan emin olun.
Ardından PrecomputedAOMask node'unu kullanarak Ambient Occlusion'a 0-1 değeri olarak ulaşabilirsiniz.
Işıkları Build yaptıktan sonra Sun Temple haritası böyle görünecek:
Aşağıda AO maskesinin kir katmanını otomatik olarak köşelere uygulamış halini Unlit modda görebilirsiniz.
Bu özelliği kullanırken dikkatli olunması gerekiyor, aksi takdirde karanlık köşelere sahip kalitesiz aydınlatma gibi bir görntü oluşturabilirsiniz. BaseColor materyalin yansıtma değerini içermeli, aydınlatma değil.
Performans yönünden bu özellik lightmap texel'i başına yarım byte ekler - normal kullanımda texel başına 4 byte kullanılır. AOMaterialMask'ın kullantığı texture belleği ListTexture ile incelebilir.
Content Browser: Nested Collections - Hiyerarşik Koleksiyonlar
Asset koleksiyonlarınızı artık hiyerarşik bir düzen içinde organize edebilirsiniz.
Alt koleksiyonlar varolan bir koleksiyonun context menüsünden "New..." sekmesini seçerek yaratılabilir. Alternatif olarak koleksiyon hiyerarşisi sürükle&bırak yöntemiyle de değiştirilebilinir.
Content Browser içinde bir koleksiyon için arama yaptırılırsa alt koleksiyonlar da arama sonucuna dahil edilir.
Dinamik Koleksiyonlar
Dinamik koleksiyonlar gelişmiş Content Browser aramaları sözdizimini kullanıp Content Browser filtreleri yaratıp paylaşmanızı sağlar.
Content Browser aramasıyla yapabildiğiniz herşey(hem statik hem de dinamik koleksiyon referansları da dahil olmak üzere) dinamik koleksiyon olarak kaydedilebilinir.
Content Browser metin filtresinin sağındaki "Save(Kaydet)" butonunu kullanarak yeni bir dinamik koleksiyon yaratabilirsiniz.
Content Browser: Hızlı Koleksiyon Atama
Yeni Quick Asset Management seçme kutucuklarını kullanarak bir asset'i birden çok koleksiyona ekleyebilirsiniz.
Bu özelliğe koleksiyon görünümünden veya seçilmiş olan herhangi bir asset(ler)'in context menüsünden ulaşabilirsiniz.
Seçme kutucukları o anki asset seçimine göre güncellenecek:
Content Browser: Koleksiyon Sistemi Yenilikleri
Gelişmiş Koleksiyon Sağlamlığı
Koleksiyonlar şimdi otomatik olarak içerdikleri yönlendiricileri(redirectors) takip edecek, bu da yeri veya ismi değiştirilen asset'lerin koleksiyondan çıkartılmış gibi görünmesini engeller. Ek olarak, Content Browser aracılığıyla yönlendiriciler düzeltildiğinde(veya tamamıyla ortadan kaldırıldığında) koleksiyonlar da hesaba katılacak.
Gelişmiş Durum Raporları
Artık her koleksiyonun sağ tarafındaki sıra öğelerinde durum göstergeleri bulunmakta. Gösterge koleksiyonun o anki durumuna göre renk değiştirir:
Gelişmiş Asset İpuçları
Herhangi bir objenin statik koleksiyonları artık Content Browser'da ipucunun bir parçası olarak gösteriliyor.
Materyal Parametre Sürükleyicileri
Şimdi Scalar Parameter node'undaki parametre için bir geçerli aralık belirleyebilirsiniz.
Material Instance parametre değeri artık girdiğiniz değeri belirlenen aralığa sınırlayan bir sürükleyici verecek.
Hala istediğiniz değeri girebilirsiniz, bu özellik sadece sürükleyiciyi kısıtlayacaktır. Eğer materyal içinde bir değerin sınırlar dışına çıkmasını engellemek istiyorsanız Clamp node'unu kullanın.
Sesler İçin Özel Azaltma(attenuation) Eğrileri
Artık sesleri uzaklığa göre azaltmak için varolan algoritmaları kullanmak yerine kendi özel eğrilerinizi(curves) de tanımlayabilirsiniz.
Azaltma(attenuation) ayarlarında mesafe algoritmasını(Distance Algorithm) ATTENUATION_Custom olarak belirleyince özel eğri bölümü çıkacak. İster Content Browser içinde önceden hazırladığınız bir eğriyi atayabilir isterseniz Details panelinde yeni bir eğri hazırlayabilirsiniz.
Ambient Occlusion Materyal Maskesi
Yeni Ambient Occlusion materyal maskeleme özelliği sayesinde Lightmass tarafından hesaplanan Ambient Occlusion'a materyal içinden ulaşabilirsiniz.
Bu özelliği kullanmak için World Settings > Lightmass Settings bölümünden Use Ambient Occlusion ve Generate Ambient Occlusion Material Mask'ı aktif hale getirip ışıkları tekrar "Build" yapmanız gerekiyor. Max Occlusion Distance gibi diğer AO ayarları da görünüşü değiştirmek için kullanılabilinir.
Ambient Occlusion'ın aydınlatmaya etkisi olmaması için Direct ve Indirect Occlusion Fraction değerlerinin 0 olduğundan emin olun.
Ardından PrecomputedAOMask node'unu kullanarak Ambient Occlusion'a 0-1 değeri olarak ulaşabilirsiniz.
Işıkları Build yaptıktan sonra Sun Temple haritası böyle görünecek:
Aşağıda AO maskesinin kir katmanını otomatik olarak köşelere uygulamış halini Unlit modda görebilirsiniz.
Bu özelliği kullanırken dikkatli olunması gerekiyor, aksi takdirde karanlık köşelere sahip kalitesiz aydınlatma gibi bir görntü oluşturabilirsiniz. BaseColor materyalin yansıtma değerini içermeli, aydınlatma değil.
Performans yönünden bu özellik lightmap texel'i başına yarım byte ekler - normal kullanımda texel başına 4 byte kullanılır. AOMaterialMask'ın kullantığı texture belleği ListTexture ile incelebilir.
Content Browser: Nested Collections - Hiyerarşik Koleksiyonlar
Asset koleksiyonlarınızı artık hiyerarşik bir düzen içinde organize edebilirsiniz.
Alt koleksiyonlar varolan bir koleksiyonun context menüsünden "New..." sekmesini seçerek yaratılabilir. Alternatif olarak koleksiyon hiyerarşisi sürükle&bırak yöntemiyle de değiştirilebilinir.
Content Browser içinde bir koleksiyon için arama yaptırılırsa alt koleksiyonlar da arama sonucuna dahil edilir.
Dinamik Koleksiyonlar
Dinamik koleksiyonlar gelişmiş Content Browser aramaları sözdizimini kullanıp Content Browser filtreleri yaratıp paylaşmanızı sağlar.
Content Browser aramasıyla yapabildiğiniz herşey(hem statik hem de dinamik koleksiyon referansları da dahil olmak üzere) dinamik koleksiyon olarak kaydedilebilinir.
Content Browser metin filtresinin sağındaki "Save(Kaydet)" butonunu kullanarak yeni bir dinamik koleksiyon yaratabilirsiniz.
Content Browser: Hızlı Koleksiyon Atama
Yeni Quick Asset Management seçme kutucuklarını kullanarak bir asset'i birden çok koleksiyona ekleyebilirsiniz.
Bu özelliğe koleksiyon görünümünden veya seçilmiş olan herhangi bir asset(ler)'in context menüsünden ulaşabilirsiniz.
Seçme kutucukları o anki asset seçimine göre güncellenecek:
- Seçilmemiş - Seçili olan asset'lerin hiçbiri koleksiyonda bulunmuyor.
- Seçili - Seçili olan asset'lerin hepsi koleksiyon içinde var.
- Belirsiz - Seçili asset'lerin bazıları koleksiyonda bulunuyor.
Content Browser: Koleksiyon Sistemi Yenilikleri
Gelişmiş Koleksiyon Sağlamlığı
Koleksiyonlar şimdi otomatik olarak içerdikleri yönlendiricileri(redirectors) takip edecek, bu da yeri veya ismi değiştirilen asset'lerin koleksiyondan çıkartılmış gibi görünmesini engeller. Ek olarak, Content Browser aracılığıyla yönlendiriciler düzeltildiğinde(veya tamamıyla ortadan kaldırıldığında) koleksiyonlar da hesaba katılacak.
Gelişmiş Durum Raporları
Artık her koleksiyonun sağ tarafındaki sıra öğelerinde durum göstergeleri bulunmakta. Gösterge koleksiyonun o anki durumuna göre renk değiştirir:
- Kırmızı - Koleksiyon bozuk veya salt okunur durumunda. Sorunu gidermek için ipucunu okuyun.
- Turuncu - Koleksiyon kaynak kontrolün(source control) son versiyonu ile güncel değil.
- Mavi - Koleksiyonda yerel kaydedilmemiş değişiklikler mevcut. Bu koleksiyonun yönlendiricileri takip edilmişse veya kaydetme/otomatik kaydetme başarısız olduysa ortaya çıkabilir.
- Yeşil - Koleksiyon boş değil ve güncellenmiş.
- Gri - Koleksiyon boş ve güncellenmiş.
Gelişmiş Asset İpuçları
Herhangi bir objenin statik koleksiyonları artık Content Browser'da ipucunun bir parçası olarak gösteriliyor.
Materyal Parametre Sürükleyicileri
Şimdi Scalar Parameter node'undaki parametre için bir geçerli aralık belirleyebilirsiniz.
Material Instance parametre değeri artık girdiğiniz değeri belirlenen aralığa sınırlayan bir sürükleyici verecek.
Hala istediğiniz değeri girebilirsiniz, bu özellik sadece sürükleyiciyi kısıtlayacaktır. Eğer materyal içinde bir değerin sınırlar dışına çıkmasını engellemek istiyorsanız Clamp node'unu kullanın.
Sesler İçin Özel Azaltma(attenuation) Eğrileri
Artık sesleri uzaklığa göre azaltmak için varolan algoritmaları kullanmak yerine kendi özel eğrilerinizi(curves) de tanımlayabilirsiniz.
Azaltma(attenuation) ayarlarında mesafe algoritmasını(Distance Algorithm) ATTENUATION_Custom olarak belirleyince özel eğri bölümü çıkacak. İster Content Browser içinde önceden hazırladığınız bir eğriyi atayabilir isterseniz Details panelinde yeni bir eğri hazırlayabilirsiniz.