Littiary

Yeni üye
16 Ağu 2023
14
0
0
(34) İstanbul Avrupa
yaklaşık 3 gündür bu konu üstünde araştırma yapıyorum denemediğim yol kalmadı


Mobil oyun yaptığım için tuşlara basması yerine ekrana buton koydum,

Widget ımda etkileşim için buton oluşturdum bu butona basıldığında e tuşuna bassın veya inputlardaki interaction çalışmış olsun istiyorum , nasıl yapabilirim lütfen yardımcı olabilir misiniz
 
Tuşa basınca X eventi çalışıyor diyelim. Butona basınca tuşu çalıştırmak yerine, X eventini çalıştırmayı denedin mi? Ya da en başından beri istediğin şey bu ama farklı yaklaşmış olabilirsin.

Karakterin içinde bir custom event oluştur, ismini misal X yap. 
Widget içerisine gir, buton'a basınca olacaklar kısmında bu karakteri cast et. (Cast to character yapıp referans kısmına get player character bağlayabilirsin) ardından mavi kısmı sürükle X eventini çağır. Butona basınca X çalışacak artık. Tabii eğer istediğin buysa.
 
Direkt bir tuşun kendisini nasıl çalıştırırsın bilemiyorum. Yapmak istediğin şey butona basınca tıpkı tuşa basarmış gibi kapının açılması ise dediğim yöntem işe yarar. Input Interaction'ı bağlı yere tıpkı onun gibi bir tane Event ekleyeceksin, butona basınca bu eventi çalıştıracaksın.

Yukarıdaki fotodaki işlemleri nereye koymuşsan onu cast edeceksin. Eğer bu bir karakter değil de actor ise, get all actor of class kullanabilirsin.
 
yani sorunu anladım ama bunu inputlar(tuşlarla) yapmana gerek yok arkadaşın dediği gibi bir event çağırman gerekiyor. senin sorunun muhtemelen referansı alamaman. şimdi öncelikle widgeti nereden oluşturuyosun onu bilelim atıyorum widgeti bi aktörden bu eventleride başka bir aktörden oluşturup çağırıyosun. şimdi eğer o aktörden sadece 1 tane varsa yani viewportta sadece 1 tane varsa (aynı skylight yada atmosfer gibi yada güneş ışıgı gibi sadece 1 tane bulunuyorsa oyun içinde adımları takip et:
1)oluşturduğun widgete git 
2)graph bölümüne git
3)sağ tık yap boşlukta ve "get actor of class" nodesini al event construct ta bağla
4)sonra get actor of class taki select class seçeceğin yere o eventlerin olduğu aktörü seç sonra outputa (sağındaki mavi nokta) sağ tıkla ve promote to variable seçeneğini seç. şimdi bunu yapınca oyunu başlattığında ve widget oluştuğunda oyun içindeki o aktöre erişecek ve değişkene referans verecektir.
5) sonra butona click olduğunda o oluşturduğun referanstan o aktöre erişebilirsin.
(custom eventlerle yapmalısın klavye tuşları olmaz)