Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Widget Resetlenmesi
#1
Bir widget oluşturdum üzerinde belli değerler var bunlar mesela bir silah alınacak diyelim onun gücü falan ordan ayarlanabiliyor.
Silahın gücünü 100000 yaptım mesela widgeti geri kapadım tekrar açtığımda default halini alıyor. Bunu nasıl kaydedebilirim?

Ayrıca bir konuda yardımınızı isteyeceğim aşağıdaki resimde:

U6T1sU.png



Gördüğünüz gibi sağda belli elementler var Garry'sMod oynayanlar bilirler.
Axis'e tıklarsanız toolgun unuza axis ile ilgili bir şeyler gelir Turrete basarsanız silahla ilgili şeyler gelir. Ben thruster den başladım yapmaya mesela.
Thrustere bastığımda elime geliyor sorun yok fakat yan panelde preview sekmesinin yani seçilen elementin "canının,hasarının,gücünün" vs bulunacağı ve bunların tüm elementlere göre değişiklik göstereceği bir pencere var .

Örneğin Thruster seçersem onun gücünü gösterir balon seçersem balonun gravitysi. Orası sürekli değişecek yani bunu en kısa yoldan nasıl yaparım ? Her biri için widget oluşturp basıldığında o boş yere mi eklensin? Yoksa başta yöntemler mi var ?

Orada bir scrollbox bulunmakta her element için bir widget hazırladım ve o scrollboxun içerisine eklemek istiyorum "hidden-visible" yaparak açıp kapamayı düşünüyorum. Fakat scrollun üzerine üst üste widget ekleyemiyorum
Cevapla
#2
Merhaba 
 1. Blueprint kullanıyorsan Graph bölümünde PreConstruct ve Construct Node ları var, Default veriyi oradan atayabilirsin, Ayrıca nasıl çalıştığına göre değişir ama widget ların zaten default değerleri sağdaki defaults panelinde de olması lazım. Sonuçta atama yapman gereken yer Graph bölümünde .
2. Widget Switcher diye bir widget var. Altına istediğin alt widgetları nasıl hazırladıysan koyuyorsun ve Active Index bölümünde 0 tabanlı olarak hangi alt widgetin aktif olmasını istiyorsan onun sıra numarasını giriyorsun. Bunu Kodda ya da blueprint te de yapabilirsin. Hidden visible ile uğraşman gerekmiyor yani.
 3 WidgetSwitcher ı Scrollboxun alt elemanı olarak koyarsan Scrollbox ta çalışır.



eonscottkfmBir widget oluşturdum üzerinde belli değerler var bunlar mesela bir silah alınacak diyelim onun gücü falan ordan ayarlanabiliyor.
Silahın gücünü 100000 yaptım mesela widgeti geri kapadım tekrar açtığımda default halini alıyor. Bunu nasıl kaydedebilirim?

Ayrıca bir konuda yardımınızı isteyeceğim aşağıdaki resimde:

U6T1sU.png



Gördüğünüz gibi sağda belli elementler var Garry'sMod oynayanlar bilirler.
Axis'e tıklarsanız toolgun unuza axis ile ilgili bir şeyler gelir Turrete basarsanız silahla ilgili şeyler gelir. Ben thruster den başladım yapmaya mesela.
Thrustere bastığımda elime geliyor sorun yok fakat yan panelde preview sekmesinin yani seçilen elementin "canının,hasarının,gücünün" vs bulunacağı ve bunların tüm elementlere göre değişiklik göstereceği bir pencere var .

Örneğin Thruster seçersem onun gücünü gösterir balon seçersem balonun gravitysi. Orası sürekli değişecek yani bunu en kısa yoldan nasıl yaparım ? Her biri için widget oluşturp basıldığında o boş yere mi eklensin? Yoksa başta yöntemler mi var ?

Orada bir scrollbox bulunmakta her element için bir widget hazırladım ve o scrollboxun içerisine eklemek istiyorum "hidden-visible" yaparak açıp kapamayı düşünüyorum. Fakat scrollun üzerine üst üste widget ekleyemiyorum
Ara
Cevapla
#3
(29-07-2020, Saat: 22:35)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba 
 1. Blueprint kullanıyorsan Graph bölümünde PreConstruct ve Construct Node ları var, Default veriyi oradan atayabilirsin, Ayrıca nasıl çalıştığına göre değişir ama widget ların zaten default değerleri sağdaki defaults panelinde de olması lazım. Sonuçta atama yapman gereken yer Graph bölümünde .
2. Widget Switcher diye bir widget var. Altına istediğin alt widgetları nasıl hazırladıysan koyuyorsun ve Active Index bölümünde 0 tabanlı olarak hangi alt widgetin aktif olmasını istiyorsan onun sıra numarasını giriyorsun. Bunu Kodda ya da blueprint te de yapabilirsin. Hidden visible ile uğraşman gerekmiyor yani.
 3 WidgetSwitcher ı Scrollboxun alt elemanı olarak koyarsan Scrollbox ta çalışır.



eonscottkfmBir widget oluşturdum üzerinde belli değerler var bunlar mesela bir silah alınacak diyelim onun gücü falan ordan ayarlanabiliyor.
Silahın gücünü 100000 yaptım mesela widgeti geri kapadım tekrar açtığımda default halini alıyor. Bunu nasıl kaydedebilirim?

Ayrıca bir konuda yardımınızı isteyeceğim aşağıdaki resimde:

U6T1sU.png



Gördüğünüz gibi sağda belli elementler var Garry'sMod oynayanlar bilirler.
Axis'e tıklarsanız toolgun unuza axis ile ilgili bir şeyler gelir Turrete basarsanız silahla ilgili şeyler gelir. Ben thruster den başladım yapmaya mesela.
Thrustere bastığımda elime geliyor sorun yok fakat yan panelde preview sekmesinin yani seçilen elementin "canının,hasarının,gücünün" vs bulunacağı ve bunların tüm elementlere göre değişiklik göstereceği bir pencere var .

Örneğin Thruster seçersem onun gücünü gösterir balon seçersem balonun gravitysi. Orası sürekli değişecek yani bunu en kısa yoldan nasıl yaparım ? Her biri için widget oluşturp basıldığında o boş yere mi eklensin? Yoksa başta yöntemler mi var ?

Orada bir scrollbox bulunmakta her element için bir widget hazırladım ve o scrollboxun içerisine eklemek istiyorum "hidden-visible" yaparak açıp kapamayı düşünüyorum. Fakat scrollun üzerine üst üste widget ekleyemiyorum

Widget Switcher çok işime yaradı teşekkürler elimde 100 rep olsa veririm hepsini sana Big Grin

Fakat o default mevzusunu anlamadım. Ben default olarak zaten 100 verdim fakat değişip 200 yaptım diyelim kapatıp açınca yine 100 oluyor...
Şimdi farkettim tüm değerler kaydolurken widgetta. Spinbox kaydolmuyor bu sorunu nasıl çözeriz?
Cevapla
#4
Hocam Variable'yi GameInstance üzerinden belirle ve widget üzerinden gameinstance'a erişip öyle set edersen değer en son atadığın değer kalır. Sebebi ise instance'ın sürekli çalışmasıdır. Bu şekil yaparsan çalışacaktır.

İyi forumlar.
Ara
Cevapla
#5
(30-07-2020, Saat: 17:51)acemiunrealci Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam Variable'yi GameInstance üzerinden belirle ve widget üzerinden gameinstance'a erişip öyle set edersen değer en son atadığın değer kalır. Sebebi ise instance'ın sürekli çalışmasıdır. Bu şekil yaparsan çalışacaktır.

İyi forumlar.

Evet oldu fakat bir sorum daha var.

Ben Z ye basınca undo olsun istiyorum bu yüzden bunda da dediğin yöntemi kullandım. Game instance üzerinde "actor variable oluşturdum ve bu bir array".

Thruster spawn olunca arraya ekleniyor. Fakat Z basınca son indexi silsem bile objeyi silemiyorum..

Normalde index silinince objeninde silinmesi gerekmez mi?

mqSvt9.png
Cevapla
#6
(30-07-2020, Saat: 19:36)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(30-07-2020, Saat: 17:51)acemiunrealci Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam Variable'yi GameInstance üzerinden belirle ve widget üzerinden gameinstance'a erişip öyle set edersen değer en son atadığın değer kalır. Sebebi ise instance'ın sürekli çalışmasıdır. Bu şekil yaparsan çalışacaktır.

İyi forumlar.

Evet oldu fakat bir sorum daha var.

Ben Z ye basınca undo olsun istiyorum bu yüzden bunda da dediğin yöntemi kullandım. Game instance üzerinde "actor variable oluşturdum ve bu bir array".

Thruster spawn olunca arraya ekleniyor. Fakat Z basınca son indexi silsem bile objeyi silemiyorum..

Normalde index silinince objeninde silinmesi gerekmez mi?




mqSvt9.png
Kardeş gerekmez önce actor için Destroy kullan sonra Array üzerinden Remove RemoveAt veya türevlerini kullan. Bu fonksiyonlar çözecektir.
Ara
Cevapla
#7
(30-07-2020, Saat: 19:55)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(30-07-2020, Saat: 19:36)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Evet oldu fakat bir sorum daha var.

Ben Z ye basınca undo olsun istiyorum bu yüzden bunda da dediğin yöntemi kullandım. Game instance üzerinde "actor variable oluşturdum ve bu bir array".

Thruster spawn olunca arraya ekleniyor. Fakat Z basınca son indexi silsem bile objeyi silemiyorum..

Normalde index silinince objeninde silinmesi gerekmez mi?




mqSvt9.png
Kardeş gerekmez önce actor için Destroy kullan sonra Array üzerinden Remove RemoveAt veya türevlerini kullan. Bu fonksiyonlar çözecektir.

Tamamda ben son indexin silinmesini İstiyorum o nasıl olacak onlarda index düğümü yok

Arraya get yapıp index kısmına last indexi koyunca mavisinden tutup destroy actor diiynce son aktörü siliyor fakat ben her bastığımda en son bulunanın silinmesini istiyorum örneğin

5 aktör var z bastım kalacak 4 z bastım kalacak 3 hep bir öncekini silecek böyle...


Sorunu hallettim bu sorunun çözümünü arayan arkadaşlara fotoğraf atacağım..

Sorun şu aktörü siliyorsunuz fakat indexide silmelisiniz çünkü index orada kalınca hala orada son index olarak anlaşılıyor. 
5 aktör var aktörü sildin indexi silmedin yine listede 5 yazar yani diğerini silmez.O yüzden indexide sileceksiniz şu şekilde :


WoIKBx.png



işte undo yapmak için bunu yapmalısınız.
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Client Widget farukabi64 0 39 06-03-2024, Saat: 12:42
Son Yorum: farukabi64
Wink Online Widget Button Aktif / Kapalı Özelliği AloneSoft 3 153 25-09-2023, Saat: 23:44
Son Yorum: serhatwxe
  Widget taki butonu bir tuşa veya input a atamak / bağlamak istiyorum Littiary 7 362 19-08-2023, Saat: 13:46
Son Yorum: Littiary
  Widget açılıp kapandığında SLİDER Thumb pozisyonunu nasıl kaydederim? ? berkayTaskin99 2 152 15-08-2023, Saat: 15:39
Son Yorum: berkayTaskin99
  Widget içinde function problemi Lovetolearn 1 167 12-02-2023, Saat: 17:43
Son Yorum: omer.hatay
  Telefon Widget leonscottkfm 0 205 02-11-2022, Saat: 17:30
Son Yorum: leonscottkfm
  Widget Replicaton leonscottkfm 15 1,045 02-10-2022, Saat: 11:07
Son Yorum: nonlinear
  Widget aç kapa yapınca fiyat sıfırlanıyor. oguz53han 3 972 15-05-2021, Saat: 02:34
Son Yorum: oguz53han
  Widget Referans leonscottkfm 3 912 12-05-2021, Saat: 04:00
Son Yorum: leonscottkfm
  Widget Blueprintinde Değişkenler Sapıtıyor omer.hatay 2 832 05-05-2021, Saat: 00:44
Son Yorum: omer.hatay

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.