Öncelikle Merhaba
Daha önceden Unity kullanıyordum. Unity ile ilgili pek bir sorunum yoktu. Derin olarak Unity'i tanıyordum tek sorunum performanstı bu sebeple 2 gündür yaptığım araştırmalarla Unreal'a geçmeye karar verdim.
Önceki projemi Unreal'a taşımak istiyorum ama proje tamamen kod tabanlı yani gezengen generator falan var, sandbox birde yani tamamen kodları geçirmem lazım. Sahne elle yapılmadı.
Ama ana konu şu benim oyunumda ben Kendi Network Manager'ımı yaptım yani temel NObject dediğim obje tipleri var sqllite veri tabanım var. Objeler veri tabanına, NObjecteki dataları ve Başında büyük "N" olan Componentleri ile kayıt ediliyor. Hangi Cliente veri göndereleceğini ben seçiyorum NClient, NClientEye dediğim class larım var.
Ve bunların hepsi Unity deki en eski networking sistemi ile beraber çalısıyor.
2 ayrı proje var Server ve Client olarak.
İste Unreal'a bu sistemi geçirmek istiyorum internette genel de temel basit networking sistemi gösteriliyor ama benim bütün gelen giden verileri kontrol etmem ve Server'ı ayrı olarak yazman gerek.
kısaca ihtiyacım olan iki ayrı proje açmak ve aralarında bağlantı kurduktan sonra RPC ile mesaj göndere bilmem gerek(byte olarak).
Ama bunun dışında Unreal daki sistemde bunu yapmanın daha kolay bir yolu var mı onuda merak ediyorum.
Birde Unreal' daki projeleri build ettikten sonra Unity gibi BatchMode 'da çalıştıra biliyormuyuz.
Kısaca Hiç bir fikrim yok. Yani berki konuyu açmam bile gülünç olabilir ama hiç bir fikrim yok
EDIT: Aslında bilmek istediğim Unreal Dedicated server yaptığımızda nasıl çalısıyor arka planda ne yapıyor neyin senkonize edilip neyin edilmeyeceğine nasıl karar veriliyor. Build ettiğimde server ile alakalı kodlar clientte oluyor mu? Sadece Serverda çalısacak kodları nasıl belirliyoruz ayrımı nasıl yapıyoruz tek bir proje üzerinde
Daha önceden Unity kullanıyordum. Unity ile ilgili pek bir sorunum yoktu. Derin olarak Unity'i tanıyordum tek sorunum performanstı bu sebeple 2 gündür yaptığım araştırmalarla Unreal'a geçmeye karar verdim.
Önceki projemi Unreal'a taşımak istiyorum ama proje tamamen kod tabanlı yani gezengen generator falan var, sandbox birde yani tamamen kodları geçirmem lazım. Sahne elle yapılmadı.
Ama ana konu şu benim oyunumda ben Kendi Network Manager'ımı yaptım yani temel NObject dediğim obje tipleri var sqllite veri tabanım var. Objeler veri tabanına, NObjecteki dataları ve Başında büyük "N" olan Componentleri ile kayıt ediliyor. Hangi Cliente veri göndereleceğini ben seçiyorum NClient, NClientEye dediğim class larım var.
Ve bunların hepsi Unity deki en eski networking sistemi ile beraber çalısıyor.
2 ayrı proje var Server ve Client olarak.
İste Unreal'a bu sistemi geçirmek istiyorum internette genel de temel basit networking sistemi gösteriliyor ama benim bütün gelen giden verileri kontrol etmem ve Server'ı ayrı olarak yazman gerek.
kısaca ihtiyacım olan iki ayrı proje açmak ve aralarında bağlantı kurduktan sonra RPC ile mesaj göndere bilmem gerek(byte olarak).
Ama bunun dışında Unreal daki sistemde bunu yapmanın daha kolay bir yolu var mı onuda merak ediyorum.
Birde Unreal' daki projeleri build ettikten sonra Unity gibi BatchMode 'da çalıştıra biliyormuyuz.
Kısaca Hiç bir fikrim yok. Yani berki konuyu açmam bile gülünç olabilir ama hiç bir fikrim yok
EDIT: Aslında bilmek istediğim Unreal Dedicated server yaptığımızda nasıl çalısıyor arka planda ne yapıyor neyin senkonize edilip neyin edilmeyeceğine nasıl karar veriliyor. Build ettiğimde server ile alakalı kodlar clientte oluyor mu? Sadece Serverda çalısacak kodları nasıl belirliyoruz ayrımı nasıl yapıyoruz tek bir proje üzerinde