Merhabalar,
Öncelikle Unreal Engine 4'de VDS veya VPS diye bir şey yok. VDS ve VPS birer sanal sunucu türleridir.
VPS (Virtual Private Server) Nedir?
VPS olarak bilinen paylaşımlı özel sanal sunucular; Sanal sunucuların kullandığı kaynaklar aynıdır ve sunucular birbirinden bağımsız olarak yönetilir. Tahsis edilen sunucu kaynakları (ram,işlemci) kullanılmadığında, başka bir sunucu tarafından kullanabilir.
VDS (Virtual Dedicated Server) Nedir?
VDS olarak bilinen paylaşımsız sanal sunucular; fiziksel bir sunucunun donanımının sanallaştırılması sonucu oluşan sanal sunuculardır. Fakat VPS’den farklı olarak; fiziksel sunucu üzerinde kaynakların paylaştırılması şeklinde değil, kaynakların doğrudan donanımsal olarak paylaştırılması şeklinde oluşmaktadırlar. Yani size tahsis edilen sunucu kaynakları kullanılmadığında, başka bir sunucu bu kaynakları kullanamaz.
Bu sanal sunucular genellikle yüksek download ve upload hızlarına sahiptir, Lokasyonlarından ve internet hızlarından dolayı oyuncular düşük pinge sahip olur ve sunucunun sürekli açık kalması için bu sunucular tamamen 7/24 açık kalabilirler. Yukarıda anlattığım farklılıklar dışında hemen hemen her şeyi benzerdir.
Alıntı:2 pc, ilk giren sunucu ve oyuncu oluyor ikinci giren sadece oyuncu oluyor ben bunun, 2 pc nin de oyuncu olmasını istiyorum.
Bu dediğiniz
Listen Server oluyor bir başkasının yani client'in oyuna girebilmesi için bir server'ın oyunda olması gerekiyor. Eğer bir dedicated server kurarsanız veya o şekilde çalıştırırsanız bütün oyun ekranlarınız Client olacaktır yani 2 veya daha fazla pc'nin oyuncu olması demektir.
Editör üzerindeki testleriniz için bu şekilde deneyebilirsiniz.
Paketleme olacaksa Unreal Engine 4.xx sürümlerinin source dosyalarını indirip Visual Studio üzerinden Dedicated Server kurmalısınız.
Dedicated Server kurma rehberi