Avempace

Yeni üye
16 Şub 2018
3
0
0
(34) İstanbul Avrupa
Merhaba arkadaşlar,

Bu işe yeni başlayacağım (ilgimi çekiyor ve aşırı meraklıyım) ama nereden başlamam gerektiğini bilmiyorum.
Biraz araştırma yaptım ama konular dağınık durduğu için ya da eksik bulduğum için sorma gereği duydum.

- Modellemeler için hangi programlar kullanılır , bu programlarda kendimi nasıl geliştiririm (Kaynak açısından), hangi modelleme programı daha iyidir (Tavsiyeleriniz) ?

- Sesler nasıl oluşturulur ?
- Programlama kısmı tam olarak nasıl icra edilir ? 
  (Karakterlere yapay zeka oluşturmak, görev vermek, herhangi bir işi icra etmesini sağlamak vs. Ayrıca      bu programlama kısmı nerede oluşturuluyor ?)
- "Blueprint" olayı nedir ?
- Bir 'MMO' oyunu geliştirmek için neleri temel olarak bilmek gerekir ?

Temel olarak,

- C++'da, 1 - 1.5 yıldır kendimi geliştiriyorum (Herbert Schildt, Robert Lafore, Bjarne Stroustrup gibi önde gelen programcıların kitaplarından çalışıyorum, kitaplar eski zamanlardan kalma olsa da sahaflarda bulduğum için şanslıyım, hala çok büyük yardımları oluyor.)

- Github'da bulduğum tüm oyun dosyalarının içine dalıp her türlü kod parçacığına bakıp anlamaya çalışıyorum ve kendimi hazırlıyorum.

- İngilizce seviyem cümle cümle okuyup anlamlandıracak kadar var yani çok kötü değilim


Bildiklerim bu kadar sizlerin engin bilgilerine sığınarak yardım istiyorum, şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Avempace' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,

Bu işe yeni başlayacağım (ilgimi çekiyor ve aşırı meraklıyım) ama nereden başlamam gerektiğini bilmiyorum.
Biraz araştırma yaptım ama konular dağınık durduğu için ya da eksik bulduğum için sorma gereği duydum.

- Modellemeler için hangi programlar kullanılır , bu programlarda kendimi nasıl geliştiririm (Kaynak açısından), hangi modelleme programı daha iyidir (Tavsiyeleriniz) ?

- Sesler nasıl oluşturulur ?
- Programlama kısmı tam olarak nasıl icra edilir ? 
  (Karakterlere yapay zeka oluşturmak, görev vermek, herhangi bir işi icra etmesini sağlamak vs. Ayrıca      bu programlama kısmı nerede oluşturuluyor ?)
- "Blueprint" olayı nedir ?
- Bir 'MMO' oyunu geliştirmek için neleri temel olarak bilmek gerekir ?

Temel olarak,

- C++'da, 1 - 1.5 yıldır kendimi geliştiriyorum (Herbert Schildt, Robert Lafore, Bjarne Stroustrup gibi önde gelen programcıların kitaplarından çalışıyorum, kitaplar eski zamanlardan kalma olsa da sahaflarda bulduğum için şanslıyım, hala çok büyük yardımları oluyor.)

- Github'da bulduğum tüm oyun dosyalarının içine dalıp her türlü kod parçacığına bakıp anlamaya çalışıyorum ve kendimi hazırlıyorum.

- İngilizce seviyem cümle cümle okuyup anlamlandıracak kadar var yani çok kötü değilim


Bildiklerim bu kadar sizlerin engin bilgilerine sığınarak yardım istiyorum, şimdiden çok teşekkür ederim.

0- Modelleme için genellikle profesyonel olarak 3DS Max kullanılır. Bunun yanında Blender'i modelleme öğrenmek için kullanabilirsin. Karakterlerin heykelini oluşturmak için zBrush. Bunları riglemek için vs.. genel olarak Autodesk Maya kullanılıyor.
1- Sesler Unreal Engine üzerinde .waw dosya formatı olarak aktarılır. Ses dosyasını, Content Browser üzerine direkt olarak sürükleyebilirsin veya "import" edebilirsin. Sesler hakkındaki Dökümanı okuyabilrisin.
2- Programlama kod yazarak yapılır. Programlama kısmı kaynak kodları üzerinde oluşuyor. Yapay zeka oluşturman için öncelikle Actor, Pawn, PlayerController ve bunun gibi var olan sınıfların nasıl oluştuğuna bakmalısın. Daha sonradan AIController sınıfından yeni bir sınıf türetip ile var olan bir Pawn'ı Behavior Tree ve Blackboard ile Blueprintlerde kullanabileceğin gibi aynı şekilde C++ üzerinde de programlayabilirsin.
3- Blueprint ile C++ ile yapabileceğin neredeyse her şeyi düğümleri bağlayarak yapabilirsin. Animasyonlar, Kullanıcı Arayüzü(UI), Yapay Zeka, Oynanış vs... gibi her şeyi yapıp görsel olarak düğümleri birleştirerek programlayabilrisin. Eksik olduğu yerlerde Blueprint projesine C++ kodu ekleyebilirsin.
4- Sana verebileceğim tavsiye kendine bir rol seç. Mesela Bölüm Tasarımcısı(Level Designer) veya 3B Sanatçı(3D Artist) veya AI Programmer vs... MMO gibi bir oyun yapmak yerine öncelikle basit oyunlar yapmanı tavsiye ederim, örneğin basit bir platform oyunu veya 3 boyutlu bir Tetris oyunu gibi... Motor ve oyun geliştirme pozisyonu ile ilgili bilginiz olmadan MMO gibi geniş çaplı bir projeye girmek mantıklı değil.
 
[UETR]Khubur' Alıntı:
Avempace' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,

Bu işe yeni başlayacağım (ilgimi çekiyor ve aşırı meraklıyım) ama nereden başlamam gerektiğini bilmiyorum.
Biraz araştırma yaptım ama konular dağınık durduğu için ya da eksik bulduğum için sorma gereği duydum.

- Modellemeler için hangi programlar kullanılır , bu programlarda kendimi nasıl geliştiririm (Kaynak açısından), hangi modelleme programı daha iyidir (Tavsiyeleriniz) ?

- Sesler nasıl oluşturulur ?
- Programlama kısmı tam olarak nasıl icra edilir ? 
  (Karakterlere yapay zeka oluşturmak, görev vermek, herhangi bir işi icra etmesini sağlamak vs. Ayrıca      bu programlama kısmı nerede oluşturuluyor ?)
- "Blueprint" olayı nedir ?
- Bir 'MMO' oyunu geliştirmek için neleri temel olarak bilmek gerekir ?

Temel olarak,

- C++'da, 1 - 1.5 yıldır kendimi geliştiriyorum (Herbert Schildt, Robert Lafore, Bjarne Stroustrup gibi önde gelen programcıların kitaplarından çalışıyorum, kitaplar eski zamanlardan kalma olsa da sahaflarda bulduğum için şanslıyım, hala çok büyük yardımları oluyor.)

- Github'da bulduğum tüm oyun dosyalarının içine dalıp her türlü kod parçacığına bakıp anlamaya çalışıyorum ve kendimi hazırlıyorum.

- İngilizce seviyem cümle cümle okuyup anlamlandıracak kadar var yani çok kötü değilim


Bildiklerim bu kadar sizlerin engin bilgilerine sığınarak yardım istiyorum, şimdiden çok teşekkür ederim.

0- Modelleme için genellikle profesyonel olarak 3DS Max kullanılır. Bunun yanında Blender'i modelleme öğrenmek için kullanabilirsin. Karakterlerin heykelini oluşturmak için zBrush. Bunları riglemek için vs.. genel olarak Autodesk Maya kullanılıyor.
1- Sesler Unreal Engine üzerinde .waw dosya formatı olarak aktarılır. Ses dosyasını, Content Browser üzerine direkt olarak sürükleyebilirsin veya "import" edebilirsin. Sesler hakkındaki Dökümanı okuyabilrisin.
2- Programlama kod yazarak yapılır. Programlama kısmı kaynak kodları üzerinde oluşuyor. Yapay zeka oluşturman için öncelikle Actor, Pawn, PlayerController ve bunun gibi var olan sınıfların nasıl oluştuğuna bakmalısın. Daha sonradan AIController sınıfından yeni bir sınıf türetip ile var olan bir Pawn'ı Behavior Tree ve Blackboard ile Blueprintlerde kullanabileceğin gibi aynı şekilde C++ üzerinde de programlayabilirsin.
3- Blueprint ile C++ ile yapabileceğin neredeyse her şeyi düğümleri bağlayarak yapabilirsin. Animasyonlar, Kullanıcı Arayüzü(UI), Yapay Zeka, Oynanış vs... gibi her şeyi yapıp görsel olarak düğümleri birleştirerek programlayabilrisin. Eksik olduğu yerlerde Blueprint projesine C++ kodu ekleyebilirsin.
4- Sana verebileceğim tavsiye kendine bir rol seç. Mesela Bölüm Tasarımcısı(Level Designer) veya 3B Sanatçı(3D Artist) veya AI Programmer vs... MMO gibi bir oyun yapmak yerine öncelikle basit oyunlar yapmanı tavsiye ederim, örneğin basit bir platform oyunu veya 3 boyutlu bir Tetris oyunu gibi... Motor ve oyun geliştirme pozisyonu ile ilgili bilginiz olmadan MMO gibi geniş çaplı bir projeye girmek mantıklı değil.

Cevap için teşekkürler, tabi ki hemen bir MMO oyunu için çalışmayacağım sadece bu tür çalışmaların arkasında neler var, neler yapılıyor, nasıl çalışılıyor çok merak ediyorum. Bunun dışında mobil oyun yapımı nasıl oluyor, neler yapılıyor ? Bunları da çok merak ediyorum eğer bilginiz dahilindeyse cevaplarsanız çok mutlu olurum.

Bir de rol seçimi olarak şuan da programlama üzerinde çalıştığım için yapay zeka temeline kendimi yakın hissediyorum lakin şöyle bir şey de olabilir mi ? Örneğin, Hem yapay zeka rolünde hem de modelleme rolünde çalışmak ?
 
@Avempace

Hem modelleme öğrenmek hem de programlama bana göre tamamen gereksiz ve zaman kaybı. Harcayacağın zamanı ve vereceğin eforu göz önüne almalısın. 
Bunu basketbolcuların mevkisi gibi düşünebilirsin. Hayatında hiç basketbol oynamamış birisi hem pivot hem de oyun kurucu olmak isterse bir oyuncunun gelişimi açısından ne kadar efektif olabilir? Bu yine sana kalmış bir şey ama ben olsam öncelikle YZ Programlama ve daha sonra oyunlarda kullanılan yapay zeka konusunda kendimi geliştirirdim.

Mobil oyunlar için Unity3D veya Godot daha basit ve kullanışlı. Unreal Engine daha çok grafiği ön planda tutan bilgisayar ve konsol platformu için tercih edilen bir motor. 

Aşağıdaki belgeyi okursan UE ile ilgili Mobil platformu için bilgilere ulaşabilirsin:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Platforms/Mobile/
 
[UETR]Khubur' Alıntı:
@Avempace

Hem modelleme öğrenmek hem de programlama bana göre tamamen gereksiz ve zaman kaybı. Harcayacağın zamanı ve vereceğin eforu göz önüne almalısın. 
Bunu basketbolcuların mevkisi gibi düşünebilirsin. Hayatında hiç basketbol oynamamış birisi hem pivot hem de oyun kurucu olmak isterse bir oyuncunun gelişimi açısından ne kadar efektif olabilir? Bu yine sana kalmış bir şey ama ben olsam öncelikle YZ Programlama ve daha sonra oyunlarda kullanılan yapay zeka konusunda kendimi geliştirirdim.

Mobil oyunlar için Unity3D veya Godot daha basit ve kullanışlı. Unreal Engine daha çok grafiği ön planda tutan bilgisayar ve konsol platformu için tercih edilen bir motor. 

Aşağıdaki belgeyi okursan UE ile ilgili Mobil platformu için bilgilere ulaşabilirsin:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Platforms/Mobile/

İlgilendiğiniz için çok teşekkürler.