vatoz419

Yeni üye
26 Kas 2017
13
0
0
(1) Adana
İyi günler. Basit tarz da bir parkur yapmaya çalışıyorum, level li olacak can,puan sistemi ve süre olacak içinde . Haritadaki örneğin + şiaretli objeye deyince puan 1 artacak gibi level blue printde değişken ile bi şekilde değeri artırırım ama ekrandaki widgetbp da nasıl o değeri göstere bilirim. Bide böyle canı artıran yada -ye düşüren objeler için objebp oluşturup haritaya o şekil mi atmalıyım(Tüm objelerin özellikleri aynı olsun die(tek nesne, + yada -)).

Başka olay: Oyunumda menüde butonlara tıklamak için mouse görünmesi lazım, level 1 i seçip girdiğinde ise mousenin kaybolması lazım bunu nasıl yapabilirim. mouse_gamemode adında bp oluşturdum word settingsde mode kısmında mouse_gamemode seçiyorum, ana menüde mouse geliyor fakat hiç gitmiyor level 1e girdiğimde bile. mouse_gamemode ekleme semde butonlara tıklata mı yorum menüde ben bu sorunu nasıl çözebilirim lütfen?
 
vatoz419' Alıntı:
İyi günler. Basit tarz da bir parkur yapmaya çalışıyorum, level li olacak can,puan sistemi ve süre olacak içinde . Haritadaki örneğin + şiaretli objeye deyince puan 1 artacak gibi level blue printde değişken ile bi şekilde değeri artırırım ama ekrandaki widgetbp da nasıl o değeri göstere bilirim. Bide böyle canı artıran yada -ye düşüren objeler için objebp oluşturup haritaya o şekil mi atmalıyım(Tüm objelerin özellikleri aynı olsun die(tek nesne, + yada -)).

Başka olay: Oyunumda menüde butonlara tıklamak için mouse görünmesi lazım, level 1 i seçip girdiğinde ise mousenin kaybolması lazım bunu nasıl yapabilirim. mouse_gamemode adında bp oluşturdum word settingsde mode kısmında mouse_gamemode seçiyorum, ana menüde mouse geliyor fakat hiç gitmiyor level 1e girdiğimde bile. mouse_gamemode ekleme semde butonlara tıklata mı yorum menüde ben bu sorunu nasıl çözebilirim lütfen?

Merhaba, bunu yapmak için öncelikle temel programlama yetenekleri ve blueprintleri bilmek gerekiyor. Bundan sonra çarpışmaları ve UMG sistemini bilmeniz gerekli. Öncelikle karakteriniz üzerinde skor değişkeni oluşturun. Çarpmasını istediğiniz aktör blueprintinin içerisine bir Box bileşeni ekleyin ve bu "bileşenin"' OnActorBeginOverlap olayı olduğu zaman karakterinize cast edip yarattığınız skor değişkenini bir arttırın. UMG Widget içerisinde de bir Text oluşturup daha sonra onu değer bir fonksiyona Bind edip buradan "Get Player Character" -> sınıfa kast edip yarattığınız skor değişkenini almanız gerekecek. Bu yarattığınız widgeti level blueprintinde oyuna başlanınca Create Widget ile yaratın bu şekilde daima ekrana gözükecek.

Diğer soru için;
Get Player Controller düğümünü çekip Set Show Mouse Crusor ile imleci aktif/deaktif yapabilirsiniz.

+Türkçe yazım kurallarına dikkat edin.