8 Ara 2019
444
21
18
Karakterlerimi tasarladıktan sonra substrance painterda boyama yapyorum. S. Painterda karakter gayet hoş duruyor özellikle render aldığımda efsane. Ama texture ları export edip UE içine attığımda karakter çok kıytırık duruyor. Ue içinde material ayarlaması mı yapmam gerekyo kodlama gibi. Eğer öyleyse hiç bilgim yok materila ayarlama hakkında.
 
Sanırım normal mapi materiale eklemediğiniz için aynı görüntü olmuyor ya da export alırken kalitesi düşüyor texturelerin. Material ayarlamak çok kolay bu ve bunun gibi videolardan zaten halledersiniz
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Yok bu normal map veya texture kalitesi ile alakalı bir durum değil. Durum tamamen görüntü ile alakalı. Mesela render mod görüntü ile editördeki material mod görüntüsü arasındaki fark olarak örnek vereyim. Bu sadece örnek sorun olarak söylemiyorum. UE4 e attığımda karakter görüntüsündeki gerçekçilik renk detayı tonu vs çok b*ktan yani çok kıytırık.
 
Ekran görüntüleri atsan daha iyi anlardık. Bende de genelde oyunda sahne içinde ve modelleme programında görünen hiç aynı olmuyor. Modelleme programının sahne ayarlarını oyundaki pozlama, beyaz dengesi, satürasyona göre ayarlamam gerekiyor çok yakın görünmesi için. Sen de öyle yap. Sahne ayarlarından pozlamayı, color correctiondan da kontrast satürasyon ayarlarını oyundaki sahnene benzer olacak şekilde ayarla. O zamanda bile aynısı görünmeyecek ama yakın bir fikir elde edersin.
 
Son görüntü yani render işlemi bir çok faktöre dayana kompleks bir süreç. Hem Substance ta hem de UE de. Aslında her türlü 3D programda öyle. Ekranda gördüğün son resim şu aşağıdaki faktörlere bağlı olarak oluşuyor.
1. Cisimlere uygulanan shader yani materyaller.
2. Işıklandırma.
3. Global Illumination, RTX  vb. her türlü ışıklandırma teknolojisi
4. Kullanılan render engine ve render ayarları.
5. Etraftaki diğer nesneler ve Post Process Efektleri

Hiç bir programda bunlar aynı değil. İki program arasında aynı olan tek şey texture ların. Bu yüzden de aynı görüntüyü almanız, sadece textureları bağlayarak mümkün değil maalesef. Ancak ne yaptığınızı biliyor ve konuya hakimseniz yukarıda saydığım sistemleri kullanarak aynı ya da daha iyisine ulaşmanız mümkün.