8 Ara 2019
444
21
18
Elimde bir tane karakter var ama karakter tek parça skeletal mesh değil. Kafa, kollar, ayaklar, göğüs, bacaklar vs farklı. Bitane BP oluşturup ana mesh e kafayı ekledim. diğer parçaları da bp içine ayrıca ekledim. koşma yürüme animasyonlarını yaptırabiliyorum ama play animation ile veya anim montage ile hareket ettirmek istediğimde sadece ana mesh hareket ediyor diğer parçalar hareket etmiyor. Animasyonun hepsinde çalışmasını nasıl sağlarım?
 
Benzer sisteme sahibim. Üst vücut ve alt vücut ayrı mesh, ve bir anameshin içerisindeler. Üst vücut'un rig sistemi ile alt vücudun rig sistemi aynı olduğu için aynı class'i kullanabilirler. İkisine de animbp ekledin mi? Ayrıca play anim yaparken her parçayı ayrı ayrı aynı anda çalıştırmalısın.
 
Evet sistem aynen anlattığın gibi. Tek sorun zaten aynı anca çalıştıramamak. En basit haliyle mesela "E" tuşuna bastığımızı varsayalım karekter el sallayacak. ve bunu play anim montage ile sağlicam fakat burda sistem sadece ana meshe el sallatıyor. diğer meshler normal İdle animasyonda kalıyor
 
Karakter BP'e variable ekleyip, animbp_class'te cast edip, bu idle ve run'ı ayarladığınız yerde state ekleyip, variable'ı da koşul olarak ekledikten sonra animasyonu çalıştırmayı denediniz mi? Karakter'de E tuşuna basınca bu variable true olacak. Eğer tam anlamıyla play anim kullanmak zorunda değilseniz bu sorunuzu çözebilir. Yani animasyonu animbp'de çalıştırmak.
 
Emin dediği gibi set master pose component kullanmasın. Şu an muhtemelen aynı anim graphı hepsinde ayrı ayrı çalıştırıyorsun. Buna gerek yok. Bir mesh "master" olacak. Diğerleri zaten onu kopyalacakları. Böylecek PlayAnimation gibi ya da montage gibi herşeyi master da uygulaman yeterli. Diğer meshler sadece ondan animasyon çekecekler. Normalde yapılması gereken şekilde bu zaten.
 
emin2045' Alıntı:
Construction içinde Set Master Pose Component ile yapabilirsin. Böylece her parça için ayrı ayrı işlem yapmak zorunda kalmazsın, daha single bir yapın olmuş olur.


Set Master Pose Component kullandım aslında ama olmamıştı. Construction içinde çalıştırınca sorun çözülfü evet


erginegider' Alıntı:
Emin dediği gibi set master pose component kullanmasın. Şu an muhtemelen aynı anim graphı hepsinde ayrı ayrı çalıştırıyorsun. Buna gerek yok. Bir mesh "master" olacak. Diğerleri zaten onu kopyalacakları. Böylecek PlayAnimation gibi ya da montage gibi herşeyi master da uygulaman yeterli. Diğer meshler sadece ondan animasyon çekecekler. Normalde yapılması gereken şekilde bu zaten.

Yaptım hocam evet